שיך וחיד בלעוס נהרג ממטען צד

בשיירה בה נסע שיך וחיד בלעוס באזור דהר אלג'בל בסווידה בסוריה, אירע פיצוץ שפגע במספר רב של אנשים, שיך בלעוס ובנו היו בשיירה הוא נהרג יחד עם שיך פאדי נעים ומספר גדול של מלווים.

04.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיך וחיד בלעוס נהרג ממטען צד

שוחחנו לפני זמן קצר עם ביתו של וחיד בלעוס שם אישרו את הדיווח על הפיצוץ וששיך וחיד נפגע, קיימנו שיחות עם שיך אבו ואיל חמוד חינאווי, שיך אבו אוסמה יוסף גרבוע, והמנהיג הלבנוני ויאם והאב, הם מקבלים בשעה זו את הדיווחים שאכן הדיווח נכון.

לפי הדיווחים, אירע פיצוץ ענק בשיירה בה נסע שיך בלעוס, הנפגעים פונו לבית חולים וכאשר החלו קרובי משפחות ואנשים להתקהל ברחבת בית החולים אלווטני בסווידה אירע פיצוץ שני שפגע באנשים רבים.

במקביל יש מתקפה על שדה תעופה ח'לח'לה שדה תעופה צבאי של הצבא הסורי, מלוחמי דאעש שמנסים להשתלט עליו

כל השיחות מהשטח והעדכונים על מספר ההרוגים והנפגעים.

 

 {YouTubeVideo id=N6FR4c_kEW4}

 

כתבה שערכנו עם שיך וחיד בלעוס בתאריך 6-7-2015

שיך ואחיד בלעוס:"אין תרופות קמח נשק וכסף בהר הדרוזים"

שיך ואחיד בלעוס "המצב אצלנו הפך למציאות מרה וקשה, ההתקפות מדרעא כבר אי אפשר לסבול, השלטון הסורי הפקיר אותנו, תודה לדרוזים בכל העולם, את האיראנים לא רוצים בהר, عدو عدوك صديقك".

שיך ואחיד בלעוס אחד המנהיגים הדתיים שעוד לפני שהשלטון הסורי ויתר על המובלעת הדרוזית בהר הדרוזים, התארגן יחד עם אנשיו והתחילו להתכונן ולחמש את כולם, דבר שיצר מחלוקת בינו לבין ההנהגה הדתית בהר ועלה לו בחרם דתי.

בראיון בלעדי לפורטל הכרמל, שיך ואחיד דורש להשאיר את הנשק באזור אלג'בל, באמירה שהדרוזים שילמו מחיר דם עבור הנשק הזה, שהשלטון הסורי לוקח את הנשק וגם את החיטה "אין לנו קמח והשלטון משך את הכסף מהבנקים, רוקן את כל המוזיאונים מהעתיקות והעביר לאזור לאטקיה".

"ההנהגה הדתית הדרוזית בהר פנתה בבקשה לשלטון הסורי לחמש ולעזור והם דחו את כל הבקשות".

אחרי החרם הדתי שהטילה ההנהגה הרוחנית על שיך ואחיד בלעוס, הגיעו לעמק השווה והורידו את החרם ממנו, יחד הם הלכו כגוף אחד שמאחדת הדת למען קיום הדרוזים וההר.

ואחיד: "השלטון כל הזמן התעסק איתנו בצורה עדתית, אנחנו לא התייחסנו בצורה דומה, היום זה כבר הוכח".

"אנחנו מכבדים את ההנהגה הרוחנית למרות שאין לנו שיתוף פעולה איתם כי הם נשארו עם השלטון והם מתקשים להבין שהשלטון נטש אותנו, היום בלי תיאום מראש התגבשנו כולנו למען מטרה אחת, להדוף את כל מי שתוקף אותנו".

"האזרחים הדרוזים בישראל ובגולן תרמו הרבה וממשיכים לתרום, הם אצילים וטובים, הגיעו לסוריה מליונים רבים מאחינו בישראל וברמת הגולן, לנו לא הגיעה אפילו לירה אחת, כנראה שהכסף חולק לצרכים חברתיים בתוך סוריה, אבל בתקופה האחרונה במשבר הנוכחי, לא קיבלנו כלום, לא נשק ולא כסף".

שיך ואחיד בלעוס

שיך ואחיד :" האחים שלנו שלחו כסף רב, אבל לא הגיע לחיילים בשטח".

שיך ואחיד: "מאשימים אותנו שאנחנו מקבלים כסף ונשק מואליד גונבלאט וזה לא נכון, וליד גונבלאט יש לו זכות באיחוד כל העדות בלבנון ונתן רשת ביטחון לכולם".

"אנחנו לא זקוקים לאיראנים לעזור לנו ולא לאחרים שיבואו לעזור לנו, אנחנו יכולים לשמור על ההר ולהגן על ההר, אנחנו לא רוצים שום נוכחות זרה בהר".

"ישראל נחשבת כאויב שלנו אבל אם היא תתקוף את האויב שלנו אז אנחנו חברים عدو عدوك صديقك "

 

 {YouTubeVideo id=km7Hz6svkOU}

תגובות

מומלצים