אורי אריאל "יבוא ירקות והפירות פועלים להתגבר על המחסור ולהוריד את המחירים"

שר החקלאות אורי אריאל נוקט בכל הצעדים האפשריים להורדת מחירי הירקות והפירות, פתח את היבוא מירדן ומדינות העולם והורה על הסרת כל מגבלות המכס על יבוא ירקות לישראל

07.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אורי אריאל "יבוא ירקות והפירות פועלים להתגבר על המחסור ולהוריד את המחירים"

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: ״לצערי עקב החמסין נוצר מחסור בירקות ופירות והמחירים עולים, זאת מציאות שאנו מנסים למנוע במיוחד ערב החגים ועל כן הנחיתי את אנשי משרדי לאפשר בעת הזאת ובקלות רבה יותר ייבוא אינטנסיבי של פירות וירקות מירדן ומדינות העולם על מנת להתגבר על המחסור ולהוריד חזרה את המחירים וכל זאת תוך הקפדה לא לפגוע בחקלאים ובתוצרת הישראלית״.

השר אורי אריאל השר אורי אריאל ממשיך לפעול להוזלה משמעותית של סל המזון לצרכן הישראלי ופועל להוזלת מחירי הירקות והפירות.

לאחר מחסור שנוצר בעקבות גל החום שתקף את האזור בשבועות האחרונים וגרם להבשלה מוקדמת של היבולים, מדובר בהמשך להחלטתו האחרונה בפתיחת ענף הבשר לייבוא אשר כבר הביאה להורדת מחירים ערב החג.

השר אריאל הנחה את משרד החקלאות לדאוג לאספקת מזון טרי, איכותי ובעלות סבירה לצרכן הישראלי בתקופת החגים הקרובה, ולפתוח יבוא עגבניות ומלפפונים פטור ממכס מכל מדינות העולם לצד היבוא הפתוח והקיים מירדן מזה שנים. פתיחת יבוא ירקות מכל מדינות העולם ללא מכס הינה דרך נוספת שתמנע את התייקרות המחירים ששר החקלאות אורי אריאל לקח על עצמו עם כניסתו לתפקיד.

יצויין כי, פתיחת יבוא ירקות ללא מכס מכל מדינות העולם הינה דרך נוספת להגדלת ההיצע בפני הצרכן הישראלי המונעת את יוקר המחייה במיוחד בתקופת החגים, והינו צעד חשוב הנעשה בנוסף לפניית שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, לשר האוצר, משה כחלון, ולרשות המסים בבקשה לפתיחת מכסות אד-הוק לייבוא 10,000 כבשים חיות, ובשר כבש קפוא בכמות של 1,000 טון בפטור ממכס, עד סוף 2015.

תגובות

מומלצים