הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה פה אחד לא לקיים משחקים בשבת

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה בישיבתה היום פה אחד אי קיום משחקי כדורגל בכל הליגות ובכל הגילים כל עוד לא יתקבל היתר עבודה בשבת עבור ענף הכדורגל על ידי שר הכלכלה, או טרם יאושר כל הסדר אחר שימנע עבירה על החוק.

08.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה פה אחד לא לקיים משחקים בשבת

סיכום ישיבת הנהלת ההתאחדות, 8.9.15

חברי ההנהלה הסמיכו את יו"ר ההתאחדות עופר עיני, המנכ"ל רתם קמר והיועמ"ש אפרים ברק לבחון כל הצעה בעניין ולאשר או לדחות אותה.

יו"ר ההתאחדות עיני אמר בנושא זה: "אין כאן מלחמת דת ולא תהיה מלחמת דת, אנחנו מעוניינים בשמירת הסטטוס קוו ובקבלת היתר שיבטיח שאנחנו פועלים בהתאם לחוק ובמסגרת החוק. אפשר לדון על הצעות רבות, אבל השורה התחתונה חייבת להיות ברורה נחזור לשחק רק אם יובהר לנו שאין בכך עבירה. הבקשה הזאת היא למען קיום כדורגל בכל הגילים. ליגת העל וליגות הבוגרים אינן מעל לליגות הילדים. לא ייתכן שכדורגל הילדים יינזק באופן אנוש, זה העתיד של כולנו".

גם יו"ר המנהלת, יורם באומן, שנכח בישיבה, הצטרף לדברים: "להתאחדות ולמנהלת עמדה זהה בנושא, כך גם לכל הקבוצות. לא יהיו פרצות, נישאר מאוחדים".

עיני עדכן כי יש מגעים בנושא עם שרת הספורט, הגברת מירי רגב, לגבי הקמת ועדה בה יהיו נציגים למשרד הספורט, משרד האוצר, הטוטו, ההתאחדות והמנהלת, שמטרתה למצוא פתרונות לסוגיה בתוך כ-60 יום. עיני הוסיף כי השרה פנתה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, אך נכון לשעה בה נערכה ישיבת הנהלת ההתאחדות טרם התקבלה תשובתו ולפיכך טרם נמצא פתרון.

גזבר ההתאחדות, דודי גיל, עדכן כי מאוגוסט 2014 ועד לראשית חודש ספטמבר 2015, פעלה ההתאחדות באופן נמרץ לשיפור התוצאות הכספיות ובפרק הזמן האמור צמצמה ההתאחדות את התחייבויותיה בסכום של כ-9.5 מיליון שקלים.

יו"ר ההתאחדות עדכן כי טרם הגיע אליו או לכל גורם אחר בהתאחדות הדו"ח החקירתי של משרד רו"ח אלקלעי מונרוב, שנועד לבחון תשלום העברות יתר בסך של כ-22.8 מיליון שקלים בין השנים 2008-2014. עיני חזר על התחייבותו, כי הדו"ח יכובד במלואו על ידי ההתאחדות.

יו"ר ההתאחדות בירך בישיבה את מכבי תל אביב על העפלתה לליגת האלופות: "מכבי תל אביב הביאה כבוד גדול וגאווה רבה לכדורגל הישראלי כולו ולמועדון עצמו. אני מאחל לה הצלחה במפעל המאתגר ומייחל להישגים דומים בזירה האירופית של קבוצות ישראליות נוספות".

הנהלת ההתאחדות אישרה את הרחבת הסמכות של ועדת ליגה וגביע לעניין החלפת ביתיות: "ועדת ליגה וגביע רשאית לאשר, ע"פ שיקול דעתה המלא, במהלך סיבוב המשחקים הראשון ובשל שזרוע חורף למשטח הדשא, החלפת ביתיות של משחקים בליגות המקצועניות ובליגה א', כך שמשחקה של קבוצה אשר נקבעה כמארחת בסיבוב הראשון יועתק בסיבוב זה למגרשה של הקבוצה האורחת ובהתאמה תוחלף הביתיות בין שתי קבוצות אלה גם בסיבוב השני"

תגובות

מומלצים