שליש מתושבי הכרמל לא יכולים לחגוג את החג

התמונה האמתית שהרבה אנשים לא רואים ולא מכירים למרות שבבתי הספר הילדים שותפים לאיסוף תרומות לנזקקים, הם לא מבינים לאן זה הולך ועד כמה יש דרישה למצרכים שתרמו, לצערנו לשכות הרווחה מדווחות על חלק קטן מהנזקקים.

09.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שליש מתושבי הכרמל לא יכולים לחגוג את החג

תמונה עגומה שלא נראית לעין חוץ מימי החג שבכל פעם הנושא עולה ונרדם עד החג הבא.

בכפרי הדרוזים בכרמל במשך שנה שלמה בודקים מצב מחייה של הציבור המקומי ומגיעים לתוצאות עגומות, שבעיקר משלמי המחיר והסובלים העיקריים אלה הקשישים באחוזים גבוהים, אחרי זה צעירים מגיל 12 ומעלה ואחרי זה נשים בעיקר גרושות וחלק גדול של גברים גרושים וחולים מרותקים למיטות.

הסבל הוא כלכלי, תנאי מחייה קשים, אין ארוחות סדירות, הרוב מסתמך על תרומות וארוחות המגיעות מכל מיני עסקים שתורמים יום יום לאותה אוכלוסיה.

מה שהדהים אותנו, שבמחלקות הרווחה בדליה ועוספיה, לא מכירים את רוב הנזקקים ומעולם לא הגיעו אליהם בשום מצב, זה משייך לאותם קשישים שכלל במחלקות הרווחה לא מגיעים אליהם, למרות שהם רשומים בלשכה.

המצב בעוספיה הוא חמור יותר מהמצב בדליה, אחוז העוני עובר באחוזים משמעותיים את אחוז העוני בדאלית אל כרמל.

כל עוד לא יהיה מעקב צמוד של האחראים למצב בשני הישובים בכרמל, במשך כל השנה, יתאספו עוד ועוד משפחות למעגל העוני.

בזמני חגים, אותן משפחות לפחות חלק גדול מקבלים חבילות שי וקרטונים של אוכל, ביגוד והנעלה, זה מספיק ליום יומיים, חלקם מקבלים את החבילות בהרגשה של השפלה ואי נוחות.

היום ישנם מספר ארגונים שמתרימים למען המשפחות הנזקקות, העברת המוצרים באה באופן פרטני וחלק מהגופים, כמו בתי הספר והנוער הדרוזי שמעבירים את התרומות לעמותות העוסקות תחת מחלקת הרווחה, שמוסמכת להעביר למשפחות הנזקקות הרשומות בלבד, זה מה שפוגע בכל השאר.

ישנם גברים שנמצאים לבד, שאין להם כלום ואין מי שיגיד להם תקבלו ארוחה אחת לפחות בחודש, אותם גברים מסתגרים לא כל כך אוהבים להיחשף בחברה ולא מבקשים כלום.

יש לציין לשבח את הילדים שרוצים יותר מכל לעזור, הם בעצמם לוקחים מוצרים בסיסיים מהבית כדי למסור אותם לבית הספר כתרומה למשפחות אחרות, הדברים שנחשפים מבדיקה מעמיקה במשך שנה שלמה, גורמים לבטן להתהפך.

מצבנו ומצב החברה שלנו נמצא בתחתית והאחראים לא מבינים מה קורה בפועל ואיך ניתן להתגבר על התופעה של העוני בחברה הדרוזית ובעיקר מתמקדים באחוז שנוסע ויוצא לחופשת החג ולא נותן דגש לאותה חברה חלשה שנמצאת כאן מעבר לדלת שלנו.

חג שמח לכולם ובבקשה לשים לב לאנשים החלשים, אולי תוכלו לעזור להם.

מבקשים מכל מי שנזקק לסיוע ולתמיכה, שיכתוב למערכת פורטל הכרמל במיל editor@karmelp.co.il  או בשליחת הודעת ואטסאפ למספר 0545823934

תגובות

12. עיספאויי לפני 9 שנים
המצב קשה בגלל הרווחה
11. חנן המנותקת והמוגבלת לפני 9 שנים
לא אמרנו שהדתיים גונבים
10. חנן חלבי לפני 9 שנים
לא לדיבורי סרק
9. انسانة לפני 9 שנים
واقع اليم
8. אדם לפני 9 שנים
יש כאלה גם אצלנו נכון
7. מדליה לפני 9 שנים
גועל נפש ברווחה
6. חלבי לפני 9 שנים
אצלנו חיים בסרט
5. משקיף לפני 9 שנים
אין עניים!
4. תושבת לפני 9 שנים
מצב עגום וקשה
3. כואב הלב לפני 9 שנים
אנשים לא מעניין אותם
2. מדליה לפני 9 שנים
כואב
1. אייל לפני 9 שנים
מה עם כספי הווקף שנגנב

מומלצים