זהירות יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי

בבדיקות שביצעו מומחי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, אותרו בשבועיים האחרונים יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי בצפון ירושלים בעמק יזרעאל ליד עפולה, מדרך עוז, היוגב וחנתון, בנתניה ליד רמת פולג ובתלמי אלעזר. 

24.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זהירות יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי

מוקדים נוספים של יתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי ממשיכים להתגלות.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, הורה לקיים מבצע נרחב לאיתור מוקדי דגירת יתושים, בעקבות ריבוי מקרים של גילוי נגיף קדחת הנילוס בחודשים האחרונים.

המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף רשות הטבע והגנים החל במבצע נרחב יום יומי, לניטור  מוקדי דגירת יתושים ובדיקות לגילוי יתושים נגועים בנגיף ברחבי הארץ. המבצע החל, בהנחיית מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר, בעקבות המוקדים הרבים של יתושים שתגלו בחודשים האחרונים.

החל מסוף השבוע ועד אחרי החגים מבצעים פקחי רשות הטבע והגנים (רט"ג ) ועובדי המשרד להגנת הסביבה ניטור יומי, ובמידת הצורך שולחים את זחלי היתושים לאנליזה במעבדות משרד הבריאות, כדי לבחון האם הם נגועים בקדחת הנילוס המערבי.

יתוש

בבדיקות מומחי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, אותרו בשבועיים האחרונים יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי בצפון ירושלים, בעמק יזרעאל ליד עפולה, במדרך עוז, בהיוגב וחנתון, בנתניה ליד רמת פולג ובתלמי אלעזר.

המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, להגביר פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן.

מחלת קדחת הנילוס המערבי נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במקרים בהם מתפתחת מחלה היא קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. בחלק קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת מוח ואף למוות. מאחר ולא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

סמנכ"ל למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, אלון זס"ק, מסר כי עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, מעדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות בתחומן נמצאו היתושים הנגועים ואת הרשויות הסמוכות להן בממצאים, ומנחה אותן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן. בכל אזור שבו מתגלה הנגיף, נערכים פיקוח והדברה מוגברים של יתושים , כדי להפחית ככל האפשר את הסיכוי להעברה של הנגיף לאדם.

ד"ר אורי שלום, ראש האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה, מציין כי ישנו חשש להימצאותם של יתושים נגועים באזורים נוספים בארץ, וקורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים באמצעות ייבוש מקורות מים בשטחים, בחצרות, בגגות ובמקלטים, וכן להודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים ע"י התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים - בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

תגובות

1. גני לפני 9 שנים
פתרון מעולה כתבו בגוגל "רשתות ברזילייה" 40 שח נד

מומלצים