מי ישמור על ילדי הגן?

מנתוני ארגון “בטרם” לבטיחות ילדים עולה כי בשנים האחרונות אירעו בישראל עשרות מקרים של השארת ילדים לבדם ברכב לשעות ארוכות, חלק מהמקרים הסתיימו באסון. ברוב המקרים שסוקרו בכלי התקשורת שכחו ההורים את הילדים ברכבם בדרכם לגן הילדים.

24.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי ישמור על ילדי הגן?

לנוכח המקרים הללו פיתחו סטודנטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון את KidKeeper – אפליקציית-התראה המעדכנת את ההורים במקרה שילדם לא הגיע לגן. האפליקציה פותחה על ידי ליגד סיימון, עידו זמירי, אלירן וייס, גיא רוזנבוים, רון סעד ואורַן גלבוע במסגרת פרויקט שנתי בהנדסת תוכנה בהנחיית פרופסור יוסי גיל, מרצה הקורס יואב חיימוביץ והמתרגל מוחמד וותד.

את הרעיון לאפליקציה הגתה ויזמה רבקה בקנשטיין, דוקטורנטית בפקולטה לפיזיקה בטכניון ואִמה של הַלל, בת שלוש וחצי. “הרעיון הבסיסי שלי היה לשמור על ביטחון הילדים בקיץ החם של ישראל ולמנוע את האסון הבא,” סיפרה בקנשטיין. “מאחר שאני מגיעה מתחום הפיזיקה ואיני מומחית לתכנות פניתי ליואב חיימוביץ מרצה בקורס הנדסת תוכנה בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, העליתי בפניו את הרעיון וביקשתי את עזרתו.”

הרעיון של בקנשטיין הוביל לפיתוחה של אפליקציה שמטרתה להציל ילדים הנשכחים ברכב. מדובר בטכנולוגיה בסיסית שאינה מטילה את האחריות על הגננות. “הרעיון פשוט מאוד”, מסבירה בקנשטיין. “בגן מוצב טאבלט עם תמונות של כל הילדים, וכשהורה נכנס לגן הוא לוחץ על תמונת הילד (או הילדה) שלו וכך בעצם מדווח על הגעתו לגן. במידה והילד לא הגיע לגן עד שעה שההורה הגדיר מראש, האפליקציה שעל הטאבלט שולחת הודעה לטלפונים הניידים של ההורים ומתריעה בפניהם שילדם לא הגיע לגן. במקרה כזה יידעו ההורים על הבעיה ויבדקו מיד מה קרה.

בסיום היום, כשההורה מוציא את הילד מהגן, הוא מכניס קוד סודי (כדי שהמערכת תוודא שהוא מורשה לקחת את הילד) ואז מדווח על צאתו עם הילד. ההורים יכולים לתת להורים אחרים או לבני משפחה הרשאה חד פעמית להוצאת הילד מהגן.

“האפליקציה מתאימה את עצמה לדפוס ההתנהגות של ההורה, והגדרותיה ניתנת לשינוי,” מסביר הסטודנט אלירן וייס. “בעתיד תוכל האפליקציה גם לשמש כלוח המודעות של הגן, והגננת תוכל באמצעותה לתקשר עם ההורים.”

“הורים רבים אומרים ‘לי זה לא יקרה’ – לא אשכח את הילד שלי ברכב,” אומר הסטודנט אורַן גלבוע, “אבל המקרים הרבים שהיו בשנים האחרונות מעידים על כך שהסחות הדעת הרבות בעידן המודרני יכולות להיגמר באסון. האפליקציה שלנו תסייע להורים לשמור על ילדיהם.”

“לשימוש בטכנולוגיה זו יתרונות רבים,” מסכמת רבקה בקנשטיין. “ראשית, מדובר בטכנולוגיה פשוטה ומוכרת. שנית, האחריות היא על ההורים בלבד, כך שההטמעה בגן אינה תלויה בגננת. שלישית, האפליקציה מותקנת בטאבלט בגן ואינה דורשת התקנה של רכיב כלשהו ברכב. זה יותר קל להורים מבחינה פסיכולוגית.”

את ההטמעה לאפליקציה החדשה בחרו הסטודנטים לבצע במעון נעמת בטכניון. “ההורים בגן הם חברי סגל וסטודנטים בטכניון,” אומרת בקנשטיין. “הם פתוחים לחידושים טכנולוגיים ושיתפו איתנו פעולה. אחד האבות בגן, שהוא דוקטורנט בפקולטה למדעי המחשב, אפילו פתר לנו כמה באגים.”

תגובות

מומלצים