הנחיית קבוצות כאמצעי מאתגר להשגת יעדים עסקיים

עבודה קבוצתית תורמת להתפתחות הארגון, ומאפשרת לעסק להציב יעדים מאתגרים עבור צוותי העבודה, על מנת לזכות ביתרון מול המתחרים וכדי להוביל את השוק.

26.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הנחיית קבוצות כאמצעי מאתגר להשגת יעדים עסקיים

לכל עסק ישנם יעדים ומטרות אותם הוא מעוניין להשיג, והמשאב החשוב ביותר העומד לרשותו הם העובדים.

לכן, עסקים רבים במשק הישראלי מקימים קבוצות עבודה עם הנחיה מקצועית, ובדרך מהנה אך מאתגרת מעניקים לעובדים ארגז כלים שימושי, ומעוררים את המוטיבציה בקרבם.לקבוצה יש כוח רב שניתן לנצל למען השגת מטרות עסקיות, אך כדי להשיג זאת יש למנות מנחה מקצועי חיצוני או אחד מעובדי החברה שעבר קורס הנחיית קבוצות.

חיזוק הזהות הקבוצתית

אתגור הקבוצה נועד לחזק את הזהות הנוצרת בין חבריה ולפתח יכולות חדשות הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית. ככל שהיחידים בקבוצה חשים חזקים ובטוחים יותר בעצמם, כך מתגבשת גם זהות קבוצתית ייחודית, אותה ניתן לנווט לעבר השגת יעדים עבור הארגון.

את הדרך לגיבוש וחיזוק הזהות הקבוצתית קובע המנחה המקצועי, ניתן להיעזר במגוון כלים היוצרים עניין רב, דינמיקה ייחודית והנאה מרובה. תפקידו של המנחה להיות רגיש אך אסרטיבי, לצפות במתרחש בין חברי הקבוצה, ולאתגר את המשתתפים במשימות מגוונות כדי להובילם קדימה, ולאפשר להם להתנסות במיומנויות חדשות שיאפשרו להם להשיג את היעדים, תוך כדי שינוי תפיסות והרגלים שהתקבעו בהם בעבר.

להתמודד בהצלחה עם אתגרים

כאמור, הנחיית קבוצות נועדה לחזקת את הזהות הקבוצתית ולהעניק למשתתפים כלים מקצועיים שיאפשרו להם להתמודד עם אתגרים שונים, ולעמוד ביעדים העסקיים שראשי הארגון מציבים בפניהם. בדרך של הנאה, משחקים, התנסויות ומשימות אישיות וקבוצתיות, רוכשים חברי הקבוצה כלים חדשים, יוצאים מאזור הנוחות, לומדים כיצד להתגבר על התנגדויות בתוך הקבוצה ומחוצה לה, ויכולים להצליח לעמוד באתגרים שנראים בתחילה כבלתי אפשריים. ככל שהקבוצה הולכת ומתגבשת נוצרת דינמיקה מנצחת בין חבריה, וזו מאפשרת להם להתמודד בהצלחה עם אתגרים מגוונים הניצבים בפניהם.

לכל אחד תפקיד חשוב

כאשר חברי הקבוצה לומדים להכיר זה את זה, כל אחד תופס את מקומו, ועם הזמן המשתתפים מבינים כי לכל אחד תפקיד חשוב על מנת להצליח במשימות המאתגרות, כאשר חברי הקבוצה מתגבשים הם לומדים כי ביכולתם להצליח לחשוב מחוץ לקופסה, לעמוד באתגרים שונים, ולפתח מתודולוגיית עבודה המאפשרת להם לפעול כגוף עצמאי וחזק כדי להשיג מטרות תוך התמודדות יעילה עם בעיות וקשיים בדרך.

בעולם העסקי נדרשים עובדי הארגון להתמודד עם משימות רבות, עליהם להצליח לעמוד ביעדי הארגון כפי שנקבעו על ידי חברי ההנהלה והדירקטוריון, באמצעות הנחיית קבוצות ניתן לגבש את העובדים לצוות מנצח ואיכותי המסוגל לפעול יחדיו, לחלק תפקידים, למצוא פתרונות יצירתיים, ולייעל את העבודה בעסק כדי לכבוש מטרות עסקיות, ולהוביל את הארגון קדימה, על מנת להפוך את החברה למצליחה, איכותית יותר ובעלת גאווה ועוצמה.

למידע נוסף בנושא הנחיית קבוצות כנסו לאתר http://www.gishot.co.il/

הנחיה

תגובות

מומלצים