תושבי הצפון לא מאמינים בתחבורה ציבורית

27.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תושבי הצפון לא מאמינים בתחבורה ציבורית

כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי, שחל ב- 20 בספטמבר. 58% מהציבור הישראלי משתמש ברכבו הפרטי באופן שוטף על אף שרובו (54%) מוצא את התחבורה הציבורית בטוחה יותר.

מהסקר עולה תמונה ברורה כי רוב הציבור הישראלי משתמש ברכב הפרטי שלו להגיע למקום העבודה או הלימודים כי התחבורה הציבורית פשוט לא נוחה.  במקביל רוב גדול של הציבור טוען כי אם הייתה לו תחבורה ציבורית סדירה ונוחה, הוא היה משאיר בבית את הרכב הפרטי ועושה שימוש בתחבורה הציבורית. הציבור תופס את הנסיעה באוטובוס כבטוחה יותר מאשר ברכב הפרטי וכל אדם חמישי בטוח שעד 2020 התחבורה הציבורית בישראל לא תהיה יעילה.

על פי הסקר, 67% מהנשאלים טענו כי ישתמשו בתחבורה ציבורית במקום הרכב הפרטי, לו התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים. מדובר בעליה חדה ביחס לתוצאות סקרים דומים שנערכו בחמש השנים האחרונות - 51% בשנת 2010.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להפסיק להתעלם מהציבור הישראלי. נתוני הסקר חד משמעיים, ולכן משרד התחבורה צריך לקדם את השימוש תחבורה הציבורית כדי לצמצם את פקקי התנועה, זיהום האוויר, בעיות החניה ובתוך כך גם את תאונות הדרכים. זו צריכה להיות משימה לאומית שתצמצם את הפער של ישראל בנושא התחבורה הציבורית לעומת המדינות המפותחות בעולם".

לא מאמינים בתחבורה ציבורית: תושבי הצפון מעדיפים לנסוע ברכב

72% מתושבי הצפון מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-57% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.

71% מתושבי השרון מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-57% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.

53% מתושבי המרכז מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-52% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.

49% מתושבי הדרום מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-45% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.

48% מתושבי ירושלים מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-60% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.

עוד עולה מהסקר כי רק 50% מדווחים כי קיימת תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל העבודה או הלימודים אך בפועל עושים בה שימוש רק 27%

תחבורה ציבורית לא נגישה: לתושבי השרון אין גישה נוחה לתחבורה הציבורית

•49% מתושבי השרון מדווחים כי אין תחבורה ציבורית זמינה, לעבודה או ללימודים, בקרבת מקום מגוריהם.
•41% מתושבי הדרום מדווחים כי אין תחבורה ציבורית זמינה, לעבודה או ללימודים, בקרבת מקום מגוריהם.
•41% מתושבי תל אביב והמרכז מדווחים כי אין תחבורה ציבורית זמינה, לעבודה או ללימודים, בקרבת מקום מגוריהם.

כשנשאלו מהן הסיבות לכך שלא משתמשים בתחבורה הציבורית  וזאת למרות שיש להם תחבורה ציבורית זמינה, טענו רוב הנשאלים (61%) כי התחבורה הציבורית פשוט לא נוחה להם או שיותר נוח להשתמש ברכב הפרטי.

•אי-נוחות התחבורה הציבורית: תושבי המרכז ותל אביב מוצאים את תל אביב לא נוחה ומגבילה
•83% מתושבי תל אביב והמרכז מוצאים את התחבורה הציבורית מגבילה בזמנים ולא נוחה.
•74% מתושבי השרון מוצאים את התחבורה הציבורית מגבילה בזמנים. 22% מתוכם מדווחים כי אין גישה נוחה לתחנות התחבורה הציבורית.
•64% מתושבי ירושלים ותושבי הדרום מוצאים את התחבורה הציבורית מגבילה בזמנים ולא נוחה.

תגובות

מומלצים