תלונות של מבקרים בחורבת כרך בדליה

הפעם זה לא יהודים שממשיכים לכתוב ביקורת שהמקום מוזנח ומלא אשפה, הפעם אלה תלמידי בית ספר תיכון דרוזי מהגליל שהגיעו לסיור וכל הדרך התלוננו שהם לא מבינים איך דבר כזה קורה ועוד בדליה, לא להאמין, חורבת כרך ההיסטורית מזבלה לתושבי דליה.

03.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תלונות של מבקרים בחורבת כרך בדליה

מספר שנים שהשביל המוביל לחורבת כרך, בכניסה לדלית אל כרמל ממזרח בכביש 672 מוזנח ומלא בערימות אשפה שתושבים מקומיים משליכים לטבע ללא כל התחשבות.

השביל הזה משמש שביל מסומן של רשות הטבע והגנים בישראל ולעומת זאת השביל הזה מלא בלכלוך וערימות אשפה מכל עבר.

היום אחרי שהניחו בכניסה לחורבה אתר אשפה של מועצת דליה, בשביל המוביל המשיכו להיערם ערימות אשפה רטובה ופסולת בניין וכו'.

המצב מאוד קשה, לא משקף ולא נותן הרגשה טובה לאף אחד ובמיוחד לאלה שמגיעים מבתי הספר היהודים והלא יהודים, חוזרים עם חשיבה שהכפר הדרוזי הוא מזהם, מלכלך ולא נקי ושאסור לבקר במקום הזה עוד וחבל.

יש לציין שכל המבקרים באתר חורבת כרך והם רבים מאוד, מספרם מגיע לאלפים בכל השנה, הם גם כוח קונה מאזור הכפרים בדליה ועוספיה, אם לא נדע להרשים אותם מטיילים ומבקרים הם יעדיפו לבקר במקומות אחרים.

לתמונות ששלחה לנו קבוצה של תלמידים מתיכון בגליל, התלמידים מנסים להעלות את המודעות ובמיוחד בקרב האוכלוסיה המקומית והשאלות העיקריות שלהם "איך נותנים לדבר הזה לקרות? ועוד בכרמל, לא להאמין".

זו הזדמנות לשאול את האחראים ושלטונות הפארק, את המועצה המקומית והמשרד לאיכות הסביבה, למה לתת לדבר הזה לקרות? על מי אתם מחפים ומהגנים בדיוק? מה המסר שלכם מדבר כזה?.

חרבת כרך
סרטון שפרסמנו לפני שנתיים באזור חורבת כרך למי שלא מכיר עוד
בגבעה מזרחית לדליה נמצאת חרבת כרך שהינה שרידים של ישוב מהתקופה הרומית ביזנטית, במקום נמצא בית בד, מערות קבורה, גת ומאגרי מים מטוייחים..בתקופת ההתיישבות הדרוזית בכרמל התגוררו במקום דרוזים, אבל הכפר ננטש ונהרס כמו רוב הכפרים בכרמל ונשארה ההיסטוריה ועצי האלון.

טיול מומלץ מאוד למשפחות.

 

{YouTubeVideo id=2WI6ClsbQ40} 

 

ליד שכונת דליה צעירה נמצא שביל שמוביל לחרבת כרך שנמצאת בגבעה ממול, בתקופה הרומית והביזנטית התקיים באזור זה ישוב כפרי שהתבסס על חקלאות שאת שרידיה רואים עד היום.

בתי הכפר נמצאים בראש הגבעה מימין לשביל, בסיור במקום אפשר לראות שרידי גת, המקום בו דרכו את הענבים לעשיית יין, ממול לגת אפשר לראות את אבן המשקולות ששימשו בבית הבד, לאחר פריכת הזיתים הניחו אותם בסלים שהופעל עליהם משקל רב וסחט מהם את השמן. כמו כן ניתן לראות בסמוך שני מאגרי מים גדולים מטויחים.

באזור החרבה נמצאים גם מספר מערות, חלקם שימשו בעבר כמערות קבורה.

מחרבת כרך ניתן להגיע דרך שביל בחורש לכיוון מזרח לקרן הכרמל מוחרקה.

חרבת כרך

תגובות

6. דרוזי לפני 9 שנים
מתביש במראות האלה
5. אמא לילדים לפני 9 שנים
שבקירנו במקום נגעלנו מהסרחון
4. תושב לפני 9 שנים
עברינות
3. חאלד סאחלי לפני 9 שנים
גילוף ריקבון עמוק
2. מבקר לפני 9 שנים
לעשותשזה לא יהיה
1. רפיק לפני 9 שנים
דרוזים ואכות חיים

מומלצים