ילדי טרום חובה עוספיה נשארו ללא ארוחה

מאז פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, גני הטרום חובה בעוספיה, לא נכללים, אנו חושפים סיפור קשה ביותר שבו כולם צודקים, ובינתיים מעל 230 ילדים בלי ארוחה ומסגרת צהרון, ההורים מאיימים, המועצה בתגובה.

05.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ילדי טרום חובה עוספיה נשארו ללא ארוחה

עם פתיחת שנת הלימודים, הורים לילדים ב11 גני טרום חובה בעוספיה, קיבלו הודעה שאינם יכולים לקיים פרויקט צהרון, לפי סכום ההשתתפות שהיה נהוג בשנה שעברה, 740 ₪, כאשר בכפרים האחרים שילמו 400 ₪, והשנה יצטרכו לשלם 2500 ₪.

תכנית מיל"ת הפועלת בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים הינה תכנית המשמשת עשרות אלפי ילדים ברחבי הארץ, חלק ניכר מתוכם ממשפחות מוחלשות.

הורים בעוספיה לא מוכנים להרים ידיים, לטענתם, אם יש בעיות במועצה בקואליציה, אם אישרו תכנית הבראה או לא אישרו, זו לא הבעיה שלהם והם לא מוכנים לשבת בחיבוק ידיים, כשילדיהם מסיימים מסגרת הלימודים בצהריים, ועד לחזרת ההורים מהעבודה, אין להם מסגרת.

הורים: "אנחנו נפנה במכתבים ובבקשות ונרים צעקה גדולה, שהדבר הזה לא ימשיך כך, היום בפועל להורים עובדים אין פתרון ולא ייתכן שאנחנו נשב בחיבוק ידיים".

תגובת מנהל מחלקת חינוך במועצת עוספיה, כמאל כיוף: "הדרישות עלו, וניסינו להסביר להורים, מה שקרה שאנחנו מדברים על 11 גנים בטרום חובה, שזו שנה ראשונה שאנחנו לא פותחים צהרונים, ולהזכיר לכולם שהמועצה הנוכחית העלתה מ3 גנים טרום חובה ל 11 גנים היום".

כמאל: "תכנית מילת שמנהל אותה חיים הלפרין, באה בדרישה לאור המצב הסוציואקונומי, שהמועצה תשתתף יחד עם ההורים ב 58 אחוז ומשרד החינוך ישתתף ב 42 אחוז. בשנה שעברה ההורים והמועצה השתתפו ב 35 אחוז לעומת השנה שאין לנו את היכולת לממן לכל גן כ 8345 ₪ לחודש שזה מגיע כמעט ל100 אלף ₪ לחודש ל 11 גנים".

כמאל: "אנחנו לא יושבים כרגע בחיבוק ידיים ופנינו בבקשה להפחית את אחוז ההשתתפות, העניין הזה עוד לא סגור, לגבי הגנים הרגילים, אין שום בעיה, הם לומדים ביום לימודים ארוך".

לאור המצב שעוספיה נמצאת במצב סוציואקונומי 4 , לעומת דאלית אל כרמל שנמצאת ב3, ניסינו לבדוק איך זה יכול להיות שעוספיה עניה הרבה יותר מדליה, ומתגלה לעינינו המצב הבא.

בדאלית אל כרמל יש יותר עצמאיים, שמגישים דוחות רווח והפסד, לעומת עוספיה שהרוב שכירים שמקבלים משכורת, הם נחשבים במעמד כלכלי יותר חזק.

עוד אומרים לנו, שבעוספיה יש הרבה מגרשי רכב, שרשומים על שמם של תושבים מקומיים, מה שמשנה את החישוב, כך מחשבים למשל שלכל תושב בעוספיה יש לו רכב יחסית חדש, וזה מביא את עוספיה למצב כלכלי יותר טוב מדליה, האם זו האמת?

נמשיך לעקוב אחרי הפרשה המעציבה הזו בתקווה למציאת פתרונות בזמן הקרוב, לילדים האלה שאין להם מסגרות.

אוכל לגנים

תגובות

10. הורה לילד בגן לפני 9 שנים
כמאל תתעורר
9. نعيمة عماشة לפני 9 שנים
كلما تعثرت ببلدي غمامةٌ يُصلبُ طفلُ
8. نعيمة عماشة לפני 9 שנים
سنشتري وردةً وكتاب!
7. הורים ותלמידים לפני 9 שנים
כלומר החינוך בפיגור,,בגלל המועצה המפגרת והענייה,,,
6. עספאני לפני 9 שנים
הורה לילדה בגן
5. הורים לילד לפני 9 שנים
אנחנו טובים רק בביקורת
4. העמותה למעקב וביקורת בעספיה לפני 9 שנים
חינוך עם הטעיות וסילופים
3. עוספיא האומללה לפני 9 שנים
עידן הרודנות
2. עיספאוי לפני 9 שנים
אצלנו לא עובדים נכון
1. אמא לילדה לפני 9 שנים
מצב עגום ביותר

מומלצים