סיכום לאירועי הטרור

במהלך היום השתלטו שוטרי סיור על מחבל שדקר שוטר בקריית ארבע. בעפולה נטרלו לוחם מג"ב, חייל צה"ל ומאבטח מחבלת שניסתה לדקור חייל בעפולה. בירושלים עצרו הכוחות צעיר שדקר נער.

09.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים ברחבי הארץ במטרה לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. השוטרים והלוחמים ממשיכים לעמוד על המשמר 24 שעות ביממה.

בשעות הערב חמישה רעולי פנים נעצרו לאחר שהשליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות משטרה בגשר טייבה בכביש 444. במקביל, בכפר עראבה ובסכנין הובערו צמיגים. כוחות משטרה נערכו מבעוד מועד במוקדי החיכוך והם פועלים על מנת לשמור על הסדר במקום.  בקבוקי תבערה בין כביש 65 בין צומת ערה לערערה. שוטרי תחנת עירון עצרו שני חשודים.

בשעות הצהריים מחבלת נכנסה לתחנה המרכזית בעפולה וסמוך לאחד הרציפים שלפה סכין לעבר חייל. שני לוחמי מג"ב, חייל ומאבטח שנכחו במקום זיהו את האירוע וירו לעברה מספר יריות לפלג גופה התחתון עד שנוטרלה. המחבלת נפצעה באורח בינוני ופונתה לקבלת טיפול רפואי. כוחות משטרה גדולים במקום.

 "הייתי בתחנה המרכזית בעפולה ושמעתי צעקות, 'מחבלת, סכין'. צמצמתי טווח לכיוונה, יחד עם חייל צה"ל ומאבטח אזרחי. לאחר שהיא התקדמה לעברנו כשבידה סכין שלופה, ביצענו ירי מדויק על מנת לנטרל את הסכנה", כך סיפר לוחם משמר הגבול, סמ"ש ב', על רגעי ההשתלטות על המחבלת בתחנה המרכזית בעפולה."בימים אלה תפקידנו לשמור על הביטחון ועל השקט של תושבי מדינת ישראל, וכך נמשיך לעשות"

מוקדם יותר שוטרי סיור של מרחב חברון שהבחינו באדם חשוד המסתובב סמוך לשער המערבי של קריית ארבע נסעו לעברו בניידת. כשאחד השוטרים פתח את דלת הרכב בכדי לשוחח עמו, שלף החשוד סכין והחל לדקור את השוטר. שוטר נוסף שנסע בניידת יצא מהרכב והבחין כי המחבל אוחז בנשקו של השוטר אותו דקר. בוצע ירי לעברו של המחבל עד שנוטרל. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל היה בדרכו לעבר קבוצת אזרחים שעמדה בשער המערבי לכן פעולת השוטרים מנעה פיגוע חמור.

במקביל, התקבל דיווח במוקד 100 של על נער בן 16 שנדקר בצומת זקס-חיים בר לב בירושלים. בחקירתו סיפר כי אדם תקף אותו באגרופים ונמלט מהמקום אך הבחין לאחר מכן כי נדקר בפלג גופו העליון. הנער נפצע באורח קל מאוד. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד בדקירה. בסריקות שנעשו באזור אחר כלי התקיפה נתפס קולפן שככל הנראה שימש את החשוד בדקירה.

ירושלים: השוטרים השתלטו על מחבל שדקר נער

סמוך לשעה 12:00 בצהריים מחבל תושב חברון, בן 17, התקרב לנער כבן 16 ברחוב שמואל הנביא בירושלים, דקר אותו בפלג גופו העליון ונמלט. אזרחים התקשרו למוקד 100 ודיווחו על האירוע. הנדקר פונה במצב קל לבית החולים.כוחות משטרה ומג"ב שהיו בסמוך פתחו בסריקות ואיתרו את המחבל בצומת הרחובות זקס ובר-לב. הוא נעצר והועבר לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים.

הכוחות איתרו בסמוך את כלי התקיפה שעל פי החשד שימש את המחבל. מהירות התגובה של השוטרים, הלוחמים וכוחות הביטחון מנעה פגיעה בחפים מפשע. בסרטון המצורף ניתן לצפות ברגעי ההשתלטות על המחבל.מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את השוטרים והלוחמים שהשתלטו על המחבל. "הפריסה הרחבה בשטח מסייעת בהגעה מהירה ובתגובה נחושה לכל אירוע", הדגיש. "משטרת ירושלים ממשיכה בהיערכות המוגברת בכלל רחבי העיר למען ביטחון תושבי הבירה והמבקרים בה"..

תגובות

מומלצים