דרוזים לוחמים אמיצים חרב סוף

צעירי העדה טוסו לכל מקום תשתלבו איפה שתרצו, אתם חלק מצה"ל תהיו בכל תפקיד, הלוחמים ההיסטוריה והנופלים בהצגה אחרונה של גדוד חרב, מוראד אבו פארס ולהקת פיקוד צפון, מראם והסרטונים ריתקו את כל הנוכחים באולם, סרטון

12.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דרוזים לוחמים אמיצים חרב סוף

ערב הצדעה והוקרה לגדוד חרב לקראת סיום תפקידו ההיסטורי של הגדוד, בבנייני הקונגרסים בחיפה, במעמד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי, מפקד אוגדה 91 תת-אלוף אמיר ברעם, ראש העדה הדרוזית שיח' מוופאק טריף, המשפחות השכולות, נכבדי העדה, מפקדי עבר, חיילי הגדוד ומשפחותיהם.

הצעירה מראם ברכאת מנסור בירכה את כל החיילים של גדוד חרב ודיברה על הגאווה שהיא וכל העדה חשים ללוחמים.

הזמר מוראד אבו פארס בקולו המיוחד יחד עם להקת פיקוד הצפון, הנעימו את ערב ההצדעה לגדוד חרב בשירים שנכתבו לגדוד.

האלוף גדי אייזנקוט סיפר על ההחלטה הלא קלה לסגור את גדוד חרב, שלאורך כל ימי הלחימה במלחמת לבנון השנייה, לוחמי ומפקדי הגדוד גילו אומץ לב  והפגינו נחישות יוצאת דופן, אייזנקוט שהיה דאז אלוף פיקוד צפון העניק לגדוד בתום המלחמה, ציון לשבח כאחד הגדודים המצטיינים במלחמה.

אל"מ וגדי סרחאן סיפר על גבורת לוחמי הגדוד במלחמת לבנון השנייה כאשר הגדוד היה הראשון שנכנס לשטח לבנון והאחרון שעזב את השטח. וגדי ציין שבשל זה שהגדוד מוכשר בלחימה בשטח סבוך שדומה מאוד לשטח הכפרים בהם חיים הדרוזים, זה הקל על הלוחמים לבצע את כל המשימות שהוטלו עליהם בהצלחה רבה כך שהם סיימו את הלחימה ללא נפגעים.

שר הביטחון משה בוגי יעלון בדברים שהוא נשא העלה את הזכרונות שלו עם לוחמי הגדוד הדרוזי, ממלחמת ההתשה ועד היום הזה, למען השמירה על ביטחון המדינה.

השר יעלון כלוחם ומפקד בצה"ל וגם כשר ביטחון  נזכר בפעילות המשותפת, הרעות, הערבות ההדדית, שותפות הגורל, ואומץ הלב יוצא הדופן של החיילים הדרוזים בגדוד חרב שפעל לאורך כל שנות קיומו וטיפח מפקדים וחיילים וגם בשאר יחידות צה"ל השונות, והמשטרה, השר הודה ללוחמים.

גדוד חרב סוף

השר יעלון ציטט את דבריו של משה דיין ז"ל על קברו של החלל לוטפי נסראלדין ז"ל, שלחם ביחידת המיעוטים.

השר משה (בוגי) יעלון: "גדוד חרב פעל בכל שנות קיומו בחזית הלחימה. בנחישות ובמקצועיות שירתו לוחמיו ומפקדיו, נושאים בתרמילם ערכים ואת הרוח המאפיינת את בני העדה כלוחמים ומהווים מרכיב חיוני בחוסננו הביטחוני. ברית החיים בין מדינת ישראל והעם היהודי לבין העדה הדרוזית אינה ניתנת לניתוק או לערעור וחובת כולנו היא לחזקה אף יותר, הן בצה"ל והן בחברה הישראלית".

מפקד גדוד "חרב", סגן-אלוף ראפאת חלבי: "היחידה שהייתה סמל וגאוות כולנו, שילמה מחיר דמים מאז קינונה- סיימה את תפקידה ההיסטורי כיחידה, אך משאירה מאחור מורשת מפוארת שתישאר חרותה לנצח בין דפי ההיסטוריה של המדינה. היום בעיניי הוא יום חג, יום שבו הצהרת האמון בין צה"ל ומדינת ישראל לנוער הדרוזי רק מתחזקת".

לסרטון מאירוע ההצדעה

{YouTubeVideo id=YQ9LDCFfR3A}

 

בתאריך ה-17 במאי 2015, התקבלה ההחלטה בדבר סגירת גדוד "חרב", הגדוד הייעודי לבני העדה הדרוזית. ההחלטה התקבלה לאחר שורת התייעצויות עם בכירי העדה ומתוך רצון לממש את רצון בני הנוער הדרוזים המעידים בשנים האחרונות כי הינם מעוניינים בשילוב מלא בצה"ל.

שילוב הלוחמים וחיילי פלוגת המפקדה ביחידות צה"ל השונות יתבצע תוך התחשבות בצרכים ובמצבם של הלוחמים והחיילים בגדוד. הלוחמים ישולבו במבנה מחלקתי בכלל חטיבות החי"ר בצה"ל. כמו-כן נעשה שיבוץ אישי לכל איש קבע המשרת בגדוד.

לאורך ההיסטוריה של מדינת ישראל קיימת ברית אחים בינה עם העדה הדרוזית. בני העדה מהווים דוגמא ומופת בגיוס לצה"ל, במוטיבציה הגבוהה וברצון לשרת בתפקידים משמעותיים בחובה ובקבע בכלל יחידות הצבא.

שילוב הנוער הדרוזי ביחידות צה"ל השונות יחזק את הקשר רב השנים בין העדה למדינה ויניב הצלחות והישגים משמעותיים יותר בהמשך. בנוסף, יאפשר מסלול פיתוח רחב יותר לפיקוד ולקצונה בכלל הרמות, כאשר מגוון רחב יותר של תפקידים יאפשר שיבוץ ופיתוח בשלל תפקידים.

תגובות

9. חלבי לפני 9 שנים
חבל על גדוד ערכי כזה להיות היסטוריה
8. מדליה לפני 9 שנים
סוגרים לנו את הבית ומצדיעים לנו
7. דרוזית לפני 9 שנים
הערכה לגדוד חרב
6. עספיא לפני 9 שנים
מזל טוב על הפירוק
5. חייל לפני 9 שנים
חבל על גדוד איכותי כזה
4. אמא לחייל לפני 9 שנים
כבוד
3. עספיא לפני 9 שנים
עספיא
2. סמיר לפני 9 שנים
מצדיע ללוחמים ולקצינים
1. الثعلب المخضرم לפני 9 שנים
כשלון

מומלצים