יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג אמר במליאת הכנסת בדיון פתיחת מושב החורף

נועדנו לחיות במדינה הזו יהודים וערבים יחדיו. לנצח. נועדנו לכבד אחד את השני על אף המציאות הקשה ,לעיתים קשה מנשוא. אנחנו, חברי הכנסת ומנהיגי הציבור היהודי נדרשים לכך בדיוק כמו חברי הכנסת ומנהיגי הציבור הערבי. ולהיפך, אתם, חברי הכנסת ומנהיגי הציבור הערבי נדרשים לאחריות הזו בדיוק כמו חברי הכנסת ומנהיגי הציבור היהודי.

12.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

יו"ר האופוזיציה לראש הממשלה: כשלתם, הטרוריסטים הרימו ראש במשמרת שלכם

הדמגוגיה והצביעות עלולים להשפיע ולהסית את ההמון. בעת הזו, קול ההיגיון וקור הרוח הם הציווי העליון. הדם רותח והיצר בוער ומי שמשלם את המחיר הם אזרחים תמימים. שומה עלינו, מכאן, מהבמה והמליאה הזו לתת את הדוגמא. להפסיק להסית, להדיח, להפסיק לשקר. עלינו לעקור משורש כל מרים סכין, אלה ואבן כנגד אזרח יהודי ובאותה מידה עלינו למנוע מצעירים שטופי חימה וזעם להפליא מכותיהם באזרח ערבי רק בשל היותו אזרח ערבי.

עלינו לפרק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית וגם את לה פמיליה ולהב"ה ואת. עלינו להסכים כי גבולות הויכוח לא מתירים ולא מתפשרים על איזשהו סוג של הסתה ואלימות.

הסכסוך, רבותי ראשי הממשלה בפועל וזה המיועד, הסכסוך שאתם מנהלים בשנים האחרונות בדרככם, על פי אמונתכם, על פי האידיאולוגיה שלכם, הפך לסכין בגבם של אזרחי ישראל. סכין בגבם של אזרחי ישראל בכל חלקי הארץ הזו. אתם, שהבטחתם להיות מר ביטחון ושר ביטחון. כשלתם. הטרוריסטים השפלים, הרימו ראש במשמרת שלכם.

לפני כמה חודשים, אדוני ראש הממשלה, עדכנתי אותך על פגישתי עם אבו מאזן ועדכנתי גם את הציבור. אבו מאזן רחוק מלהיות ידיד ישראל. יש לו אמירות חמורות ואחריות גדולה לסערה הגדולה ולדליקה הגדולה שמתרחשת כאן. גם ידיו לא נקיות. אבל הוא שם. והוא, כפי שקובעים ראשי מערכת הביטחון, אולי המחסום האחרון.

עדכנתי אותך ואת הציבור , שאבו מאזן מודאג ומזהיר מפני האפשרות להתפרצות של אינתיפאדה חדשה, שלישית, צעירה, מוסתת באמצעות הפייסבוק והטוויטר. הוא אמר לי "אני חושש מאובדן שליטה על הדור הצעיר שלי שאיבד כל תקווה לשינוי".

ואני מרגיש שאני יושב מול ראש הממשלה גולדה מאיר לפני מלחמת יום הכיפורים. זו שדחתה כל הצעת שלום לפני כן.הכתובת על הקיר ואתה כמו שלושת הקופים. לא שומע, לא רואה, לא מדבר.

אני מאמין שעתידנו הוא בהפרדה. הפלשתינאים שם ואנחנו כאן. אני מאמין שמדיניות השב ואל תעשה שלך תוביל למדינה פלשתינאית יהודית בין הירדן לים עם מיעוט יהודי נרדף ונדקר ונרצח יום-יום. שהחיים שלנו יחד מעורבבים עם הפלשתינאים יהיו גיהנום.

תנועתי שהנהיגה תמיד ציונות  אקטיביסטית, זו שחבר הכנסת  ג'מאל זחאלקה מאשים בכל הרעות החולות, והקימה את המדינה שלנו אף פעם לא שגתה בהקיץ.

תמיד היו רגלינו על הקרקע. חומה ומגדל. דונם ועוד דונם. אבל אף פעם לא שכחנו מהי המטרה הגדולה: לחתור להיפרדות ביננו לבין הפלשתינאים. כי ביחד זה לא יילך. אינני משלה את עצמי. עוד רחוקה הדרך.

אינני משוכנע שניתן יהיה להשיג את ההיפרדות הזו מחר. אולי גם לא מחרתיים. המנהיגים הפלשתינאים הם לא בהכרח הפרטנר שהיינו רוצים.  אבל אין לנו ברירה אחרת. אלא לנסות שוב ושוב ושוב ושוב - להפריד בין העמים. עד שזה יצליח. מה שאתם מציעים, נתניהו ובנט, זוהי מצדה. זה "לנצח תאכל חרב".

אדוני ראש הממשלה וחברי הממשלה הרי לו הייתי אני ראש הממשלה הייתם ניצבים כעת על המרפסת בכיכר ציון ומדליקים הפגנות ענק בכל רחבי הארץ, מכנים אותי בכינויי גנאי ומדביקים לי ולחברי פרובוקציות זולות. לא שכחנו ולא סלחנו אבל אנחנו לא נוהגים כמותכם. אל תלמדו אותנו כיצד להיות פטריוטים של ישראל. כולנו מאוחדים במלחמת חורמה בטרור אבל זו איננה סיבה להיכנס לממשלתכם הכושלת. ממשלה שהביאה כישלון חמור בהתמודדות עם נושא הגרעין האירני, לבידוד בינלאומי, לקיפאון ואפס אחוזי צמיחה בכלכלה הישראלית ויצאה למלחמת חורמה על חופש הביטוי והתקשורת הישראלית. כדי להיאבק בטרור ולגבות את כוחות הביטחון אני לא צריך להיות מיניסטר בממשלת האין מוצא ואין חזון שלכם.

אתה מר נתניהו, מוביל כבר למעלה מתשע שנים כראש ממשלה את  מדינת ישראל, במעשה ובמחדל, אל עבר התהום הזו, ואני אעשה הכל. הכל. כדי לעצור את המסע ההרסני הזה. מדיניות "ניהול הסכסוך" שאתה מוביל בכל שנות כהונתך נכשלה. התרסקה. התפוצצה לכולנו בפרצוף. הייאוש בשני הצדדים רק גדל.  הביטחון האישי של אזרחי ישראל קרס. הקיצוניים רק התחזקו. ואתה מסרב בתוקף להתייחס לאלטרנטיבה.

לו אני הייתי ראש הממשלה מזמן הייתי מכנס וועידה אזורית כדי לשנות את המצב. לו  אני הייתי ראש ממשלה העולם היה ניצב לצידנו והיינו יודעים להרגיע את המצב.לו אני הייתי ראש הממשלה הייתי מקבל את ההחלטה על הרחקת מחרחרי הריב והמדון מהר הבית כבר לפני שלושה חודשים, כי הכתובת כבר הייתה על הקיר. לו אני הייתי ראש ממשלה היה מוטל סגר על השטחים לימים ספורים עד יעבור זעם ויירגעו הרחובות.

תגובות

מומלצים