היערכות בתי הספר לאור גל הטרור

מנהלת המחוז למפקחים ולמנהלים, לקיים שיח חינוכי עם התלמידים, לגלות מנהיגות ולפעול להרגעת הרוחות ככל שניתן, לשוחח על ההסתה ברשתות החברתיות ועל חשיבות שמירת החוק והסדר ועל חיזוק הערכים של דו קיום, סובלנות, חיים משותפים וערכי החברה הדמוקרטית.

12.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היערכות בתי הספר לאור גל הטרור

מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון הפיצה איגרת מיוחדת לכל מנהלי בתי הספר בצפון , יסודיים ועל יסודיים  , דוברי עברית וערבית גם יחד , בכל הקשור לאירועים האחרונים שהפכו בימים האחרונים לחלק מחיינו .

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי האיגרת , תחת הכותרת "איש לרעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק" ,קוראת לחינוך לסובלנות , לדו קיום , להכלה ולדרך ארץ בימים קשים אלה .   

באיגרת נכתב , בין היתר : "בשבועות האחרונים אנו עדים להסלמה ניכרת ביחסים שבין יהודים ובין ערבים. אירועי אלימות פיזית ומילולית מתרחשים ביתר עוצמה ברחבי הארץ, פוצעים את נפשם של התושבים ואף גבו חיי אדם.

האווירה הקשה שוררת גם בצפון המדינה והחדשות לבקרים מעיבות כעננה כבדה.
כולנו מודעים לסכנה הגדולה שעלולה להתפרץ לה, אם לא נשכיל ביחד לעצור את הבעירה. אם היא לא תיעצר, היא יכולה לצרוב בכולנו, ללא הבדל דת.

מחוז הצפון במשרד החינוך חרת על דגלו פלורליזם, שוויון, כבוד לזולת וסובלנות. זה הזמן שלנו - אנשי החינוך להפגין מנהיגות חיובית.

אנו מצווים להרגיע את בני הנוער התוססים, לשקף להם את המורכבות והאתגרים בחיים משותפים- רב תרבותיים.

אני פונה אליכם, מנהלי המוסדות החינוכיים, לעשות ככל הניתן על מנת לסייע בהרגעת הרוחות.

אני מבקשת מכם לקיים דיונים עם הצוות החינוכי ושיעורי חינוך עם התלמידים.

אני מצפה מכם, מעבר לעיסוק באירועים ובאוורור רגשות, לקיים שיח על דמוקרטיה, מחאה וגבולותיה, במשמעות של פגיעה בערך קדושת החיים ובכבוד האדם.

אנו נמצאים בתקופת מבחן. זו העת שבה עולם המבוגרים האחראי יאמר את דבריו, ירגיע, יבהיר לכל התלמידים את הנגזרות והמשמעויות של התנהגות בלתי מרוסנת, פזיזה, מסכנת ובלתי הפיכה.

חשוב שנפגש, שנדבר, שנשוחח, שנפגיש בין אוכלוסיות התלמידים ונשאף לדו קיום מכבד. בכך נגלה כולנו מנהיגות משמעותית.

לנוכח הנסיבות הללו יתקיים מפגש מתוכנן של המנהלים העל יסודיים (יום ג', כ"א בחשון תשע"ו, 3/11/15) שיעסוק בתפקידים של אנשי החינוך בעתות משבר.

בתקווה שנדע ימים טובים יותר ''.

באיגרת מחוזית נוספת לקב'טי הרשויות המקומיות בצפון , נכתב :  ''בימים לא קלים אילו כשהמציאות הביטחונית איננה שגרתית חשוב לשאוף לקיום שגרת פעילות שקולה ולבצע אותה עם כל הזהירות הנדרשת .

המדיניות בכל הנוגע לטיולים ולפעילות של תחרויות ספורט בהשתתפות כל המגזרים ,  חיונית, והציפיה מקב'טי הרשויות היא למעורבות ולמתן הנחיות הלכה למעשה על מנת ששגרה זו תתקיים גם בימים אלה' .

עוד יצוין כי  כנס המנהלים העל יסודיים בצפון שנקבע לחודש הקרוב יוקדש ויוחד  לנושא זה  .

תגובות

מומלצים