קול קורא למען חיים משותפים ובטוחים

לנוכח מעשי האיבה והמצב הביטחוני המתוח בישראל אנו, ראשי רשויות שפועלים רבות למען חיים משותפים ובטוחים בין רשויות יהודיות וערביות שכנות, יחד עם גבעת חביבה, קוראים

13.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קול קורא למען חיים משותפים ובטוחים

א. מדינת ישראל מראשיתה הכריזה במגילת העצמאות על היותה בית משותף שמושתת על ערכי השוויון. בית שבו חיים יחדיו יהודים וערבים.

ב. אנו קוראים לאזרחי מדינת ישראל בכלל, ותושבי אזור ואדי ערה והמשולש בפרט, לשמור על יחסים של כבוד ולהימנע מכל פגיעה אחד בשני. אנו מגנים בתוקף כל פגיעה בגוף, בנפש וברכוש וכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית.

ג. אנו פונים למנהיגי הציבור, בשני הלאומים, להימנע מהסתה והתססת הרגשות. תפקידנו בשעה זו הוא להרגיע ולהבטיח את שלום הציבור. אנו מבקשים גם ממנהיגי הדת, אנשי הרוח, המחנכים והמורים להוביל שיח שיאפשר למבוגרים וצעירים להתמודד עם המצב המורכב, באופן שלא יוביל לגילויים של גזענות, נקמה, פגיעה ואיום כלפי האחר.

ד. אנו מכירים בכך שהמציאות שבה כבר כמעט 50 שנה מדינת ישראל נמצאת ככובש בשטחי הגדה המערבית משפיעה עמוקות, באופן יומיומי, על המתח, האלימות והסכנה לקיומה של חברה דמוקרטית בישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ללכת בדרכים של פתרון מדיני, שיאפשר לחיות בישראל בביטחון ושלום.

ה. אנו מכירים ברגישות הרבה שיש להר הבית/מסגד אל אקצא, אצל היהודים והמוסלמים כאחד. אנו מבקשים מממשלת ישראל, ממשלת ירדן והרשות הפלשתינאית לנהל באחריות את המשבר ולחזור לשימורו של הסטאטוס קוו בהר.

בשנים האחרונות חברנו לגבעת חביבה לתכנית "שותפות בין קהילות", במסגרתה אנו פועלים לכינונם של יחסים בריאים ובונים בינינו, כשכנים שמבקשים לחיות בשכנות טובה, שמקנה ביטחון והתפתחות חברתית וכלכלית לכל תושבי האזור- יהודים וערבים.

כיום, כאשר לנוכח ההסלמה הביטחונית אנו רואים החרפה ביחסים בין יהודים וערבים, אנו מבקשים לשמור על מארג החיים המשותפים שאנו בונים בעמל רב.  נמשיך לשמור על קשר טוב בינינו ונבטיח שגם בעת משבר נהיה נאמנים ומחויבים לשותפות בינינו, שמבוססת על אחריות הדדית ושוויון בין יהודים וערבים באזור ובמדינה.

ערבים יהודים

חותמים: ראשי הרשויות

איציק  חולבסקי – ראש מועצה אזורית מגידו    
חסן עתאמנה – ראש מועצה מקומית כפר קרע,     
מוסטפא אגבאריה – ראש מועצה מקומית מעלה עירון,    
אילן שדה – ראש מועצה אזורית מנשה,
אברהים מואסי – ממלא מקום ראש עירית באקה אל גרביה,   
דיאב גנאם – ראש מועצה אזורית זמר     
רני אידן – ראש מועצה אזורית עמק חפר   גבעת חביבה:
ריאד כבהא – מנהל המרכז היהודי ערבי לשלום,     
מוחמד דראושה – מנהל תחום תכנון שוויון וחיים משותפים  
איתמר שוויקה – מנהל קבוצת חבצלת     
יניב שגיא – מנהל גבעת חביבה

תגובות

מומלצים