קריאה משותפת להפסקת הטרור

הנשיא לשעבר שמעון פרס ערך כינוס חירום, בהשתתפות ראשי ונציגי הדתות בישראל בכדי לצאת בקריאה משותפת נגד הטרור ושפיכות הדמים בשם הדת, בין המשתתפים: הרב שלמה עמאר, שייח חמאד כיוואן, שייח מואפק טריף ושייח סלימאן סאטל.

14.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קריאה משותפת להפסקת הטרור

הנשיא לשעבר שמעון פרס פתח ואמר: "באנו להתפלל יחד ולומר בקול רם שאין אלוהים המצווה רצח. יש לשבת ולדבר. אלימות לא תפתור דבר."
 
שייח חמאד כיוואן, יו"ר איגוד אנשי הדת המוסלמית אמר: "קדושת האדם היא מעל הכל. אסור לאף אחד מאיתנו לקחת את החוק לידיים ולשלוף סכינים".
 
הרב שלמה עמאר, הרב הראשי לשעבר, רבה הראשי של ירושלים ציין כי: "אין דת בעולם שמתירה שפיכת דמים. הציווי לא תרצח הוא חי וקיים ואין עליו עוררין".

 
הנשיא לשעבר שמעון פרס אירח כינוס חירום בין דתי בהשתתפות ראשי ונציגי הדתות בישראל. לכינוס הגיעו מנהיגי הדתות השונות, ביניהם הרב שלמה עמאר- הרב הראשי לירושלים, השייח חמאד כיוואן, יו"ר איגוד אנשי הדת המוסלמית השייח מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית והשייח סלימאן סאטל מיפו וזאת בכדי להוציא קריאה משותפת להפסיק את שפיכות הדמים ולמנוע עוד צער מיותר. בסיום הכינוס, כלל נציגי הדתות נשאו תפילה משותפת ושרו בקול רם- העושה שלום במרומיו.
 
פרס פתח את כינוס החירום ואמר כי: באנו להתפלל יחד ולומר בקול רם וברור- כי אנו מאמינים בקדושת האדם ומתנגדים לרצח ואלימות שיוצרים. אין מנוס מלשבת ולהידבר. אני מברך את כל ראשי הדתות שהגיעו הנה לטובת תפילתנו המשותפת. אנו אומנם בעלי דתות שונות, אך כולנו מאמינים בקדושת השמיים ובקדושת האדם. אנו יוצאים מכאן בקריאה משותפת להפסקת הטרור והאלימות. כולנו צריכים לחיות יחד זה לצד זה כאחים וכמאמינים. חייבים לשבת ולדבר. כל דרך אחרת רק תוביל לעוד צער ואלימות. אנו מבקשים להפסיק את שפיכות הדמים שמתקיימת ללא צורך.
 
שייח חמאד כיוואן, יו"ר איגוד אנשי הדת המוסלמית הודה לנשיא לשעבר שמעון פרס על הכינוס החשוב וציין כי: "לא ניתן להתחמק מהמצב הקיים במדינה ולהתעלם מהאירועים היומיומיים. אני רואה את האירועים ברעננה וירושלים, ולמרות סכנה מוחשית לחיי החלטתי להגיע לפה ולומר לכולם אסור לנו לקחת את החוק בידיים ולשלוף סכינים". השייח פנה לפוליטיקאים ואמר אין לנו מנוס מלחיות יחד בישראל, אל תלחצו על ההדק, עלינו לפעול להרגעה ולשמור זה על זה".
 
השייח מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית ציין כי: "לאנשי הדת קיים תפקיד מכריע בהרגעת הרוחות, אנו חייבים להתגייס יחד ולהפסיק את האלימות וקריאות הגזענות".
 
השייח סלימאן סאטל מיפו קרא להרגעת השטח ואמר כי: יפו היא דוגמא לדו- קיום ועלינו לשמור עליו מכל משמר. לכבד כל אדם על פי אמנותו ודתו וקרא לכבד את המקומות הקדושים לכל הדתות."
 
הרב שלמה עמאר, הרב הראשי לשעבר ורבה הראשי של ירושלים הוסיף כי: "מהאלימות לא יצא שום דבר טוב. אין דת בעולם שמתירה שפיכות דמים. אל תרצח חי וקיים בכל הדתות. אף אדם לא יכול לבטל את הציווי האלוהי.

כינוס חירום

תגובות

מומלצים