להסדיר את תקנות ההסעה בחינוך המיוחד

בעקבות פניות רבות שהגיעו לוועדת החינוך בעניין אי סדרים בהסעות של ילדים עם צרכים מיוחדים למוסדות החינוך, קיים יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי דיון בנושא.

14.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להסדיר את תקנות ההסעה בחינוך המיוחד

יו"ר ועדת החינוך למשרד החינוך: הסדירו בתוך חודש את תקנות הסעה בטיחותית לילדים ולפעוטות עם מוגבלות 

בדיון עלו טענות של הורים מכל רחבי הארץ בעניין אי סדרים במערך ההסעות של הילדים עם הצרכים המיוחדים למוסדות החינוך. 

"אני לא מפסיק לקבל פניות בנושא", אמר היו"ר מרגי, "ואני לא מבין למה אין עדיין פתרון. אני מתכוון לצאת להסדרה אחת ולתמיד".

עו"ד אביבית אהרונוף מארגון "בזכות": "ריכזנו בארגון פניות רבות - הבעיות רבות החל בילדים ששוהים כשלוש שעות בנסיעה, מלווים לא מתאימים, מחסור במלווים, חברות הסעות שזוכות במכרז אך אינן עומדות בתנאי המכרז, נהגים שלא עוברים בדיקות, העברה של התפקיד ל"חאפרים" ועוד ועוד". עוד אמרה כי למרות ריבוי הבעיות ולמרות שחוק הסעה בטיחותית לילדים ולפעוטות עם מוגבלות מקנה סמכות לשר להתקין תקנות בעניין ביצוע ההסעות - עד היום לא נכתבו תקנות שיסדירו סוגיות אלו וזאת למרות שמדובר בילדים הזכאים להסעה על פי חוק.

יוליה בן משה,  אמא לילד עם מוגבלות  אמרה לוועדה: "כולנו הפכנו להיות מטפלים בבעיות פרט. משרד החינוך שורף כסף ציבורי סתם. תחשבו כמה יעלה החיסכון כשנפסיק לטפל בבעיות פרט. ברגע שיהיו תקנות מסודרות זה יחסוך המון כסף ציבורי והמון כסף של יועצים משפטיים".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "לכל ילד יש זכות להגיע לבית הספר כאילו אמא שלו הביאה אותו לשם. צריך לגמור את העניין הזה של הסעות בחינוך מיוחד. את הילד לא מעניין הוויכוח בין משרד החינוך לרווחה ולרשות המקומית". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף כי גם בלשכתו מתקבלות פניות רבות וכי יש לטפל בנושא ההסעות ולהסדירו.

שמעון אבני, מנהל אגף הסעות במשרד החינוך שמע את הטענות ואמר: "הדברים לא מסודרים עד הסוף. סוגיית התקנות צריכה להיבדק. אני לוקח על עצמי לעשות את העבודה הזאת". הוא הודיע שיישב עם ההורים שיהיו שותפים מלאים לתהליך.

עם סיום הישיבה קרא היו"ר מרגי למשרד החינוך לסיים את ההיערכות להתקנת התקנות עד ל-15.11.2015. כן ביקש להסדיר את תנאי העסקת המלווים ואף הציע להעסיק בנות שירות כמלוות בהסעות. "מדובר בבנות איכותיות ביותר שיעשו עבודה מצוינת", אמר מרגי.

תגובות

מומלצים