מדיניות הממשלה הנוכחית תביא להרחבת שיעורי העוני והפערים החברתיים

ארגון לתת פרסם נתונים ראשונים מדו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2015, המצביעים על עמדות הציבור ביחס להתנהלות הממשלה בנושא העוני בישראל.

21.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מדיניות הממשלה הנוכחית תביא להרחבת שיעורי העוני והפערים החברתיים

בעולם ובישראל ציינו את יום העוני הבינלאומי. ארגון לתת פרסם את סקר עמדות הציבור.

מהסקר אשר נערך ע"י מכון TRI עולה כי 69.8% מהציבור גורסים שהממשלה היא הגורם האחראי לצמצום העוני, אולם מביעים חוסר אמון במדיניות הממשלה הנוכחית לטיפול בבעיית העוני: 40.8% מהציבור סבורים שמדיניות הממשלה הנוכחית תביא להרחבת שיעורי העוני והפערים החברתיים ורק 17% מאמינים שמדיניות הממשלה תביא לצמצום העוני.

באשר לשאלה מי הם הגורמים המטפלים יותר מכולם בבעיית העוני, ענו 42.6% מהציבור, כי ארגונים ועמותות מהמגזר השלישי הם הגורמים שמטפלים בפועל יותר מכולם, בבעיה 31.2% סברו כי אנשים פרטיים באמצעות תרומות הם הגורם העיקרי המטפל בעוני ורק 26.2% מהציבור חושבים שהממשלה היא הגורם העיקרי המטפל בבעיית העוני.

בהתייחס לאימוץ המלצות הוועדה למלחמה בעוני ע"י הממשלה, הביע הציבור פסימיות כשרק 6.6% מאמינים שהממשלה תאמץ את מסקנות הועדה, זאת לעומת  68% אשר סבורים כי הממשלה לא תגבש תכנית לאומית לצמצום העוני וולא תתקצב 7 מיליארד ₪ בשנה לטיפול בבעיה.

ערן וינטרוב מנכ"ל ארגון לתת : "אנחנו אמנם מציינים את היום הבינ"ל למאבק בעוני, אבל כנראה שנצטרך לקבוע גם את היום הלאומי למאבק בעוני, על מנת לוודא שממשלת ישראל מציבה את הטיפול בעוני ובפערים החברתיים בראש סדר העדיפויות הלאומי, לשם הבטחת הביטחון הכלכלי-חברתי של אזרחי ישראל.

ארגון לתת קורא לממשלת ישראל לאמץ את הצעדים הבאים במסגרת אישור התקציב לשנת 2015-2016: לגבש תכנית ממשלתית רב שנתית לצמצום העוני, חוצה משרדי ממשלה ובעלת יעדים מדידים; לאמץ את מסקנות הועדה למלחמה בעוני - לחוקק אותן בחוק או לאשרן בהחלטת ממשלה; לקבוע יעד שנתי ורב שנתי - הגעה לשיעור העוני הממוצע בקרב מדינות ה-OECD תוך עשר שנים; להקצות 1.5% מתקציב המדינה (בבסיס התקציב) לטיפול בעוני; לייסד רשות לאומית למלחמה בעוני או להקים מתכלל במשרד ראש הממשלה".

תגובות

מומלצים