אדיב והבה: "בעלי עסקים בעיר נמצאים במצוקה קשה"

אדיב והבה, בעל נגריה בעוספיה שבקושי רב שורדת את המצב הכלכלי הקשה שנוצר אחרי מלחמת לבנון השניה,אדיב: "המצב הכלכלי קשה לרוב התושבים"..."הרבה פעמים קורה שהשיקים של הלקוחות חוזרים"..."הייתי מעביד שמונה עובדים בנגריה שלי והיום אני הצטמטמתי"... "אנחנו קבורים כאן".  

22.06.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אדיב והבה: "בעלי עסקים בעיר נמצאים במצוקה קשה"

אדיב והבה, בעל נגריה שממוקמת בעוספיה, מתלונן על מצב העסקים הלא טוב ובמיוחד בזמן שפרצה מלחמת לבנון השניה ואחריה, כאשר העסקים בכרמל  והתיירות היו הראשונים שנפגעו ממצב המלחמה, עסקים במצב כזה  ללא תמיכה ממשרדי הממשלה הם עלולים לקרוס, והתווסף לכל זה שיקים שחוזרים ללקוחות וזה לא ממש משמח בעל עסק. 

שאלה: " מה מהות העסק שאתה מנהל?"

אדיב: " העסק שלי מייצר מטבחים, מיטות, ארונות, כל עבודת נגרות לפי הזמנה ולפי מה שצריך, אני מייצר עבור לקוחות מהכרמל, מהקריות ולכל מיני מקומות, לפעמים גם לבתי חולים ומוסדות שונים ".

שאלה: "איך זה לנהל עסק בעיר הכרמל?"

אדיב: "זה קשה מאוד לנהל עסק, כי המצב הכלכלי קשה לרוב התושבים ואני מרגיש שמבחינת כספים קשה להם לשלם עבור הזמנות שהם הזמינו,אני כעסק עובד עם הקליינטים בשיטת התשלומים והרבה פעמים קורה שהשיקים של הלקוחות חוזרים, לקוחות מקומיים ולקוחות מחוץ לעיר".

שאלה: "האם לך כעסק יש כיסוי?"

אדיב: " איזה כיסוי?, רוב בעלי העסקים בעיר נמצאים במצוקה קשה מאוד למרות שהבנקים באים לקראתם "

שאלה: "האם העסק שלך מקבל הטבות או סיוע כלשהו?"

אדיב: " אני לא מקבל שום סיוע ואפילו במלחמת לבנון השנייה כאשר נגרם לנו כבעלי עסקים עוול ונזק רב, כאשר פנינו בדרישה לפיצוי וסיוע ממשרדי הממשלה, שלחו לי מכתב שלא מגיע לי ושאני נמצא באזור שלא בתחום "אזורים נפגעי מלחמה" בכלל, אני הייתי מעביד שמונה עובדים בנגריה שלי והיום אני הצטמטמתי ונשארתי עם עובד אחד ".

שאלה: "איפה אתה מנהל את החשבון שלך?"

אדיב: " אני מנהל את החשבון בבנק דיסקונט, הם בנק ממש עשר מבחינת הניהול והקשר שלהם עם הלקוחות, אני ממליץ לכל בנאדם שינהל חשבון אצלהם "

שאלה: " מה חשבת לקבל כסיוע לעסק שלך?"

אדיב: "  אני רוצה לקבל עזרה, אני יודע שבאזורים של לא דרוזים, בעלי העסקים מקבלים סיוע ותמיכה בכל התחומים, יש לי חברים שמה שאני מכיר, הם מקבלים סיוע והלוואות וכל מיני דברים טובים בכדי לעודד אותם להצליח, אנחנו קבורים כאן, אף אחד לא מסתכל עלינו ולא מושיט לנו יד בכדי להתרומם על הרגליים "      

תגובות

1. נעים לפני 17 שנים
עוספיה

מומלצים