תרגיל בעמק יזרעאל בפיקודו של כמאל חסיסי

תרגיל פתע במתווה חירום וירידה למקלטים, הסתיים בהצלחה, במוסדות החינוך של המועצה האזורית עמק יזרעאל ובכלל זה במקיף 'עמקים תבור', על התרגיל פיקדו: כמאל חסיסי ויאסר גדבאן.

25.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תרגיל בעמק יזרעאל בפיקודו של כמאל חסיסי

דובר המחוז, דויד גורלי, מציין כי התרגיל כלל תרחיש מלחמה ופיזור תלמידים למילטים ולמקומות מוגנים .

בקרי התרגיל ובראשם כמאל חסיסי, מנהל רח"ל מחוז צפון ויאסר גדבאן, מנהל התרגיל, שסיכמו את התרגיל וציינו כי למרות שבית הספר הופתע, בתוך זמן קצר פעל צוות המוסד כנדרש, במיומנות, לפי תורת ההתנהגות הרלבנטית ומתוך אחריות רצינות ומקצועיות, תוך גילוי שליטה בתלמידים וניהול נכון של המשימות שנגזרו ממתאר התרגיל ומהסיטואציה.

מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, שיבחה גם היא את התירגול המקצועי והמוצלח וציינה כי המועצה בראשותו של אייל בצר, מקצה משאבים ראויים ומתייחסת בכובד ראש וברצינות לכל הקשור בהיערכות לחירום ולביטחון התלמידים ומוסדות החינוך שבה.

הרגיל

ראיון שערכנו עם כמאל חסיסי בתאריך 22.04.2010

לראשונה דרוזי מנהל מחוז במשרד הביטחון

מונה כמאל חסיסי תושב דאלית אל כרמל למנהל מחוז הצפון במשרד הביטחון,את המינוי העניק לו מנכ"ל המשרד אודי שני,כמאל מטפל ב94 רשויות מקומיות,איש מוכשר מאוד.

יום אחרי קבלת המינוי הרשמי כמנהל מחוז הצפון במשרד הביטחון, פגשנו את כמאל לשאול אותו על תוכן התפקיד שמופקד על העורף ונדרש לספק מענה בעת מצוקה, מלחמה או אסון טבע.

כמאל חסיסיכמאל חסיסי שמשמש גם יו"ר ועדת מל"ח משק לשעת חירום, מחוזית משמש מזה תקופה בתפקיד מנהל המחוז ללא המינוי, כמאל איש ביטחון מנוסה, עוסק בתחום שנים רבות, בעל כושר בהנהגה וידע רב בתחום, אמר לנו: "לא לחכות לישועה שתגיע מבחוץ".

זו פעם ראשונה שממנים במשרד הביטחון לתפקיד כל כך בכיר לא יהודי וזה קורה לא במקרה.

על בעיות הכפרים שלנו וחשיבות המידע לציבור, התנהגות ראשי רשויות והמידע המוזרם לאזרחים ומה עושים בשעת חירום, עונה כמאל חסיסי בראיון בלעדי למערכת פורטל הכרמל.

 

{YouTubeVideo id=mhdM-qX_Dyw}

{YouTubeVideo id=2Jsd6t_PTPk}

תגובות

מומלצים