קבוצות הכדורגל חייבים לתאום לחוק הגנת השכר

נשיא בית הדין הארצי לעבודה הש' יגאל פליטמן תקנוני המשמעת של קבוצות הכדורגל חייבים לתאום לחוק הגנת השכר תוך הקפדה לשימוע כלפי שחקן שרוצים בהשעייתו

27.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קבוצות הכדורגל חייבים לתאום לחוק הגנת השכר

בבית הדין הארצי לעבודה, בהרכב  הנשיא יגאל פליטמן, השופטת רונית רוזנפלד, השופט משה טוינה נציגת ציבור עובדים ענת מאור, נציג ציבור מעסיקים עמית שטרייט,

התקיים דיון בערעור הסתדרות העובדים הכלכלית בנוגע להוראות בתקנוני המשמעת של קבוצות הכדורגל הנוגעות להטלת קנסות והשעיית שחקנים.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עייני זומן לדיון היום ונכח בו.

בית הדין הארצי לעבודה קבע בין היתר בהחלטתו לאחר הדיון כי :" נקודת המוצא בבחינת השאלה העקרונית המתעוררת הינה  ששחקני כדורגל הם בבחינת עובדים כך שחלים עליהם דיני משפט העבודה. מנקודת מוצא זו מתחייבת המסקנה כי תקנוני המשמעת של קבוצות הכדורגל חייבים לתאום להוראות חוק הגנת השכר תשי"א-1951, כמו גם לעניין ההגבלות המוטלות על השעיית עובד, תוך הקפדה על קיום כללי חובת השימוע."

מכוח הוראות חוק הספורט תשמ"ח-1988 (להלן: חוק הספורט), ההתאחדות לכדורגל הינה הגוף המוסמך להסדיר את הניהול התקין של הפעילות בענף הכדורגל, השחקנים והקבוצות.

"על פי סעיף 10 לחוק הספורט נתונה להתאחדות הסמכות להתקין תקנונים לרבות תקנון משמעת, שיחייב את הקבוצות, שחקני הכדורגל ובעלי התפקידים האחרים בענף".

עופר עיני יו"ר ההתאחדות לכדורגל וניר אלון ראש חטיבת הספורט בהסתדרות הכללית החדשה, הודיעו לבית הדין הארצי על מגעים המתנהלים בין מנהלת הליגות לכדורגל ליגת העל והליגה הלאומית לבין נציגות השחקנים בליווי ובעידוד של ההתאחדות לכדורגל, לרבות העומד בראשה עיני,  לקראת גיבוש תקנון משמעת מוסכם. זאת בדומה למודל שקבע ארגון הכדורגל האירופי בהסכמה עם ארגון השחקנים.

בית הדין הארצי בירך  את הצדדים על פעילותם להסדרה מוסכמת של הסוגיות המתעוררות כפי שתוארו, באופן שיתאמו להוראות הדין.

עוד ציינו השופטים כי: "על מנת לקדם הסדרה מוסכמת של הסוגיות בענף לא מצאנו מקום ליתן לעת הזו לתת פסק דין בערעור שלפנינו. אולם, למען הסר ספק, אין לראות באי מתן פסק דין בשלב זה משום מתן הכשר לפעולות השעיה והטלת קנסות מכוח תקנוני המשמעת הקיימים, ככל שהם אינם עולים בקנה אחד עם הוראות הדין."

"הצדדים ידווחו לבית הדין תוך 60 ימים על התקדמות המגעים ביניהם לקראת הסדרת הנושא. לאחר קבלת הדיווח תינתן החלטה על אופן ניהול ההליך בהמשך"

תגובות

מומלצים