בשביל הבנים מפגש ספורטיבי למען הנופלים הדרוזים

מעל 15 אלף משתתפים באירוע בשביל הפנים, שר הביטחון, הרמטכ"ל אייזנקוט, ניצב דביר זוהר, אלוף פיקוד צפון אביב כוכבי, חכ"ים, ראשי רשויות, משפחות שכולות, תלמידים ורבבות אנשים, לקחו חלק ביום מיוחד זה בשביל הבנים, סרטונים

30.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בשביל הבנים מפגש ספורטיבי למען הנופלים הדרוזים

 עזרו בהכנת הכתבה: חסין חלבי, סמיר חלבי, חלא חלבי

הרמטכ"ל אייזנקוט שלקח חלק באירוע זה, לפני שהשתתף באירוע, ביקר בעוספיה בביתו של ידידו תת אלוף כמיל אבו רוכן ראש רשות המעברים, הביקור כלל שיחה ארוכה בין השניים.

שוחחנו עם: אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי, המארגן תא"ל במיל' אמל אסעד, גונדר נזים סביתי, תא"ל חסון חסון מזכיר נשיא המדינה, ראש מועצת דליה רפיק חלבי, ח"כ עומר בר לב, רומן פרס סגן ראש עיריית יוקנעם, דודי ויינר מנהל מרחב בפארק הלאומי.

{YouTubeVideo id=wKjuc-TeXMQ}

כוחות משטרה ואבטחה, אבטחו את האירוע, כוחות מד"א פעלו לתת עזרה וסיוע לאלה שנפגעו במהלך הפעילות הספורטיבית.

נקודת הזינוק התמלאה במשתתפים מכל חלקי הארץ ומכל העדות שהגיעו להשתתף ביום מיוחד זה בשביל הבנים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל, הוגה הרעיון תא"ל במיל' אמל אסעד נעלם בין אלפי המשתתפים, הכביש מאליקים עד דליה היה פקוק לאורך הרבה זמן.

 

חבר הכנסת עומר בר לב

 

{YouTubeVideo id=PQV-FnRCNfU}

 

ראשי ערים ומועצות לקחו חלק באירוע, ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף וראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן, בתי ספר מדליה ועוספיה, סגל ההוראה והתלמידים, שנהנו ללכת בשביל בשעת בוקר.

כמיל אבו רוכן ואייזנקוט

זו שנה שלישית שמתקיים אירוע בגודל ארצי בכרמל הדרומי, תת אלוף במיל אמל אסעד שיזם ומוביל את הפרויקט רואה במימוש חלום ותקווה של כל דרוזי וישראלי במיוחד בהשקת המסלול החדש השנה שמסתיים בקבר יתרו עה"ש.

בשביל הבנים הינו מפעל הנצחה לאומי פעיל לזכרם של הלוחמים בני העדה הדרוזית שנפלו בכל מערכות ישראל, מפעל בשביל הבנים בונה מסורת שחושפת בפני הציבור הישראלי, את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, את התרבות והמסורת עתיקת היומין של העדה ואת סיפור השתלבותה ברקמת החיים של החברה בישראל.

פרויקט בשביל הבנים מעניק הזדמנות לקהל רחב ומגוון להביע הזדהות ותמיכה בבני המשפחות השכולות ולהכיר מקרוב את בני העדה ואת אורחות חייהם וזאת באווירה של אחווה מקרבת לבבות ובמסגרת בילוי ופעילות בחיק הטבע על רקע נופי הגליל והעמקים הסובבים את הכפרים הדרוזים.

בשביל הבנים.
..
בשביל הבנים

כל התמונות משביל הבנים 2015 בסרטון

 

{YouTubeVideo id=TUGaKuEUUvU}

 

הכשרת שביל על בסיס דרכי נוף קיימות, שסובב את כל הכפרים הדרוזיים מהכרמל דרך הגליל ועד נבי שועיב.

השביל מסומן ומוכשר כמסלול  טיולים, ריצה ורכיבה על גבי אופניים, שביל הבנים מוכשר לעריכת אירועים חברתיים וספורטיביים מאורגנים ורחבי היקף גם לאירועים פרטיים שמתקיימים במהלך השנה כולה.

במסלול נקודות תצפית ומצפורים, שמהם ניתן יהיה לצפות על הנופים המרהיבים העוטפים את הכפרים הדרוזיים, מנקודות התצפית משקיפים על נקודות ואתרים המלמדים על ראשית ההתיישבות הדרוזית בישראל, על הברית שנכרתה בין העדה לבין המדינה עם תקומתה ועל אורח חייה.

בנקודות התצפית והמצפורים מונצח זכרם של חללי העדה בציון פועלם וזיקתם למקום, ובמטרה להנחיל את ערכי המופת של אומץ, גבורה, נאמנות, אחריות הדדית ואחווה שאפיינו את דרכם.

ארגון אירוע מרכזי שנתי של מרוץ אופניים וריצה במגוון מסלולים לאורך שביל הבנים. המרוץ נערך בכל שנה במטרה לבסס מסורת של הנצחה ומסגרת להידוק הקשרים בין כפרי הדרוזים ובני העדה לבין כלל הציבור בישראל.

אמל אסעד

תגובות

8. עספאויה לפני 8 שנים
בשביל הבנים הדרוזים
7. עיספאוייי לפני 8 שנים
כל הכבוד אמל אסעד
6. נביל נסר אלדין לפני 8 שנים
כל הכבוד אמל אסעד
5. עסאם לפני 8 שנים
ירכא
4. אייל נסר אדין לפני 8 שנים
ענק
3. מוטרדת לפני 8 שנים
דלית אל- כרמל
2. חלבי לפני 8 שנים
מחמם את הלב
1. סמי נסראלדין לפני 8 שנים
חינוך?

מומלצים