השרה שקד: "שמה דגש רב בשילוב בני העדה הדרוזית במשרד המשפטים"

שרת המשפטים ח"כ איילת שקד נפגשה עם השייח טריף, הקאדים, ראשי המועצות וכן עם שופטים ואנשי קהילה, במטרה לשמוע כיצד היא יכולה לסייע להם בנושאי בניה ותכנון וכן בסיוע בקידומם של בני העדה הדרוזית.

04.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השרה שקד: "שמה דגש רב בשילוב בני העדה הדרוזית במשרד המשפטים"

נציגי העדה הדרוזית בישראל  לשרת המשפטים איילת שקד:"רואים אותך כשרה הדרוזית בממשלת ישראל"

שרת המשפטים איילת שקד סיירה בצפון בבית הדין הדרוזי בעכו ובביתו של השיי'ח מוואפק טריף, ראש העדה הדרוזית.

הסיור נערך בליווי סמנכ"ל לוגיסטיקה במשרד המשפטים, תא״ל (מיל.) מופיד גאנם.

השרה נפגשה עם השייח טריף, הקאדים, ראשי המועצות וכן עם שופטים ואנשי קהילה, במטרה לשמוע כיצד היא יכולה לסייע להם בנושאי בניה ותכנון וכן בסיוע בקידומם של בני העדה הדרוזית. זוהי הפעם הראשונה שמגיע שר משפטים לבקר בבית הדין הדרוזי.

נציגי ראשי המועצות דיברו על כך שהם חשים אפליה: " כשאנו מסתכלים על מספר השופטים והרשמים הדרוזים במדינה אנו מזועזעים. אנחנו אזרחים במדינה מעל 60 שנה ועדיין צריכים להציג את הפערים הבלתי נתפסים הללו. זה לא הוגן. אנחנו מוכנים להבליג, אבל מתישהו זה עלול להיגמר לנו. אנחנו רואים אותך כשרה הדרוזית בממשלת ישראל. ככה פשוט".

ראשי המועצות דיברו על תהליכי בניה ותכנון אשר תקועים שנים רבות וביקשו מהשרה לסייע.

שרת המשפטים אמרה: "כל מי שמכיר אותי יודע כמה אני מוקירה ומעריכה את פועלכם ומסירותכם למדינת ישראל ולביטחונה. אשמח להיפגש יחד עם המשנה ליועמ"ש ונציגי ראשי המועצות ולראות כיצד ניתן להתניע תהליך בין משרד המשפטים השיכון האוצר. בעניין שילובם של בני העדה הדרוזית בתעסוקה, השר בנט ואני שמים דגש חזק על כך, המינוי החשוב ביותר כיום אצל השר בנט הוא מוהנא פארס, שמונה לעמוד בראש התכנית הלאומית לקידום לימודי מתמטיקה בישראל. נוסף לכך, מנכ"לית משרד המשפטים ואנוכי שמות דגש רב בשילוב בני העדה הדרוזית במשרד המשפטים וביחידות הסמך של המשרד, ואני בהחלט מתכוונת לייצג אתכם ולשים על כך דגש. אני מקווה שנצליח להזיז את הדברים ושנתראה בשמחות".

מהמפגש

צילום דוברות שרת המשפטים 

תגובות

מומלצים