ראשי מועצות וסגניהם יגישו הצהרת הון

חברי הכנסת, שופטים, ראשי הרשויות וסגניהם, יגישו טרם מינויים ובמהלך כהונתם, הצהרת הון, שתכלול פירוט של ההון, ההכנסות, הנכסים, הזכויות וההתחייבויות, התפקידים, המשרות והכהונות של נושא המשרה ובני משפחתו המנויים בחוק.

05.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראשי מועצות וסגניהם יגישו הצהרת הון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הצהרת הון של בעלי תפקידים בכירים בשירות המדינה וברשויות המקומיות, התשע"ה–2015, של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי הכנסת.

מוצע לחייב שופטים ונושאי משרה בכירים בשירות המדינה וברשויות המקומיות, המוגדרים בחוק, להגיש טרם מינויים ובמהלך כהונתם, הצהרת הון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כח ההחלטה שמצוי בידי המדווחים על פי הצעת חוק זה, והיכולת שלהם לעשות שימוש לרעה בכח זה לצורך קידום אינטרסים אישיים שלהם או של בני משפחתם, אינו נופל מהכח המצוי בידי נבחרי הציבור ואין סיבה שחובת הדיווח המוטלת עליהם תהיה פחותה מהנהוג לגבי שרים וסגניהם, חברי הכנסת וראשי הרשויות וסגניהם.

מבחינה מסוימת דיווח זה נדרש דווקא אצל בעלי תפקידים שאינם ממונים באופן ישיר על ידי הציבור, ואין לציבור יכולת להדיח אותם מתפקידם במקרה שהוא אינו מרוצה מתפקודם.

החלטות המתקבלות על ידי גורמים אלה חשופות פחות, בדרך הטבע, לביקורת לגופן. אשר על כן, יש להקפיד שבעתיים על אמון הציבור בהליך התקין של קבלת ההחלטות, ועל מקצועיותם, תום ליבם ויושרם של בעלי התפקידים, מקבלי ההחלטות. הגשת הצהרות ההון וחשיפת האינטרסים הכלכליים של מדווחים אלה, יתרמו לאמון הציבור במערכות המשפט ושירות המדינה, כמו גם ברשויות המקומיות."

ח"כ סמוטריץ': כולם בני אדם ועובדים לשם שמים אבל לכולם עלולות להיות טעויות ואנחנו מנסים להרחיק את האדם מעבירה. ההצעה תבטיח לכולנו מנהל תקין יותר ותגדיל את אמון הציבור במערכת השלטונית.

ח"כ קארין אלהרר: מדובר בהצעת חוק שנועדה להתנגח בשופטים. מתחילת המושב אנחנו רואים הצעות חוזרות שנועדו לכך. השקיפות צריכה לחול על כולם כאחד, לא להתחיל בשופטים ולהגיד נראה מה יהיה הלאה.

הצביעו בעד: 39, הצביעו נגד: 16, ההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.

תגובות

1. מברך לפני 8 שנים
צעד מבורך

מומלצים