מנדי סמיר והדגל הדרוזי באזרבייג'ן

מנדי ספדי וסמיר מסאלחה שמילאו שליחות באזרבייג'ן, חוזרים לארץ עם החוויה המרגשת מלאים בגאווה ובמסר, כשעל הפרק נסיעה לארה"ב, ובין היתר עולה העניין הסורי.

05.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מנדי סמיר והדגל הדרוזי באזרבייג'ן

מנהל מרכז ספדי לדיפלומטיה בינלאומית והסברה מנדי ספדי: "היינו באזרבייג'ן בועידה שדנה בצביעות האירופאית כלפי ישראל, ודנה בנושא הטרור וההקצה הדתית, וגם לחבר בין נכי צה"ל בישראל לארגון נכי הצבא של אזרבייג'ן, למשלחת הצטרף חבר המועצה לנכי צה"ל סמיר מסאלחה שהביא את צד נכי צה"ל".

"היו הרבה הישגים והפתעות במפגש שהתקיים בפרלמנט באזרבייג'ן כאשר הופתעתי לראות את דגל הדרוזים מונף לצד דגל ישראל ודגל אזרבייג'ן, והם אמרו שבגלל ההערכה לעדה הדרוזית שאני מייצג הם החליטו להניף את דגל העדה".

סמיר מסאלחה: "כמדינה שתשעים אחוז ממנה דת מוסלמית שיעית והם אוהדי מדינת ישראל הופתעתי לטובה, בפגישה עם ראשי ארגון הנכים באזרבייג'ן, נחשפנו לארגון שנמצא במצב קשה ושהם רוצים לשקמו ולהעתיק את ניהול הארגון שלנו בישראל, נתתי סקירה על הארגון בישראל ומה התוכניות והמבנה הארגוני והם הופתעו מהנתונים, יש להם שאיפות טובות להתארגן"

עם חזרת המשלחת ארצה, סמיר יצר קשר עם חיים בר ראש ארגון נכי צה"ל בישראל, כדי לתת סקירה על מה שהיה במשלחת, דובר על כוונה לארח את ארגון נכי אדרביג'אן בארץ.

סמיר מספר בהתרגשות על הפגישה שלהם עם אלוף אירופה בג'ודו שהוא נכה עיוור ועל נכים קטועי רגליים שמתעסקים בספורט: "להתרחק מהפוליטיקה ולקרב בין בני העמים"

מנדי מתייחס לכניסת רוסיה ללחימה בסוריה, "לפי הדיווחים שאנחנו מקבלים מהשטח 80 אחוז מהנפגעים מתקיפות רוסיה בסוריה הם אזרחים חפים מפשע".

"האופוזיציה הסורית רוצה בתמיכה הישראלית כי הם בטוחים שישראל המדינה היחידה שיכולה לקבל החלטות לגבי סוריה, כל דבר שיקרה בסוריה יהיה בהסכמה ישראלית".

"בגבל אלסומאק יש בעיה להתערב, ישראל לא יכולה לפעול בשטח שלא מהווה איום עליה, בתור דרוזי שמסייע למיעוטים אני ממשיך לגייס תמיכה לסייע לדרוזים בסוריה".

{YouTubeVideo id=8RwKsmkiiwo}

מנדי וסמיר

תגובות

מומלצים