הושלמה הקמתו של מכון טיהור השפכים מבוא כרמל

מכון הטיהור נבנה בסמוך לפארק התעסוקה מבוא כרמל שבבעלות מ.א.מגידו, יוקנעם דליה ועוספיה, עלות שלב א' של הפרויקט עמדה על כ-30 מיליוני שקלים, הפרויקט הושלם ללא חריגות תקציביות ובמועד.

08.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הושלמה הקמתו של מכון טיהור השפכים מבוא כרמל

בהשקעה של כ- 30 מיליוני שקלים הושלמה הקמתם של  מכון הטיהור השפכים 'מבוא כרמל' ומערכת הולכת השפכים.

מי מגידו, חברה בבעלותה המלאה של המועצה האזורית מגידו, המהוה את הזרוע הביצועית של המועצה בתחומי הביוב והמים החלה בהפעלת מכון טיהור השפכים 'מבוא כרמל', שתי תחנות שאיבה חדשות לשפכים ברמות מנשה ובקיבוץ דליה ו-11 קילומטרים של צנרת הולכת שפכים.

החלה ההרצה של מכון טיהור השפכים 'מבוא כרמל', מכון הטיהור נבנה בסמוך לפארק התעסוקה מבוא כרמל.

הקמת מכון הטיהור, אפשרה את פיתוח פארק התעסוקה וכן הסדירה את נושא טיהור השפכים בהתאם לתקנות איכות הסביבה ביישובי רמת מנשה.

מכון הטיהור יאפשר שימוש בקולחים להשקיה חקלאית ללא מגבלות טיהור "שלישוני", בשלב המידי יחוברו למכון הטיהור מבוא כרמל היישובים: אליקים, עין העמק, רמת השופט,רמות מנשה, דליה ובסיס אליקים.

שלב ב' שיושלם בשנת 2016, יכלול את חיבורם של: קיבוץ עין השופט ובסיס ג'וערה, מי מגידו צפויה לפרסם במהלך חודש נובמבר 2015 מכרזים להקמת ארבע תחנות שאיבה לשפכים חדשות וצנרת הולכת שפכים נוספת.

הקמת מכון טיהור מרכזי מודרני אזורי בהתאם לתקני איכות הסביבה המחמירים ביותר, מהווה נדבך חשוב ביישום תפיסת המרחב הביוספרי, הקמתו של מכון הטיהור מאפשרת ביטולם של מאגרי טיפול בשפכים יישוביים, שלא עמדו בתקני איכות סביבה מודרניים.

מכון הטיהור

סילוק וטיהור שפכים לאיכות בהתאם לתקני איכות הסביבה, מהווים תנאי מוקדם למימושן ואישורן של תכניות לבינוי ביישובי המועצה. הקמת המערכת תאפשר את המשך הצמיחה הדמוגרפית ביישובי המועצה, בכך שניתן יהיה לממש את התוכניות לבניית יחידות דיור נוספות ביישובי המועצה.

ראש המועצה איציק חולבסקי: "השלמת שלב א' של פרויקט סילוק וטיהור שפכי יישובי ההר, מהווה מהלך אסטרטגי מרכזי בתחום התשתיות במועצה . פרויקט בהיקף של למעלה מ 30 מש"ח נוהל במקצועיות רבה ע"י חברת " מי מגידו" בראשות ארז ימיני ויאפשר המשך הצמיחה הדמוגרפית והפתוח של יישובי ההר של מ.א. מגידו " .

ארז ימיני, מנהלה  של מי מגידו: "פרויקט הסדרת סילוק וטיהור שפכי יישובי ההר, מהווה את פרויקט התשתית הגדול ביותר בשנים האחרונות בתחומי המועצה. אנו גאים בביצוע שלב א' של הפרויקט ללא חריגה מהמסגרת התקציבית ובלוחות הזמנים שנקבעו מראש".

תגובות

מומלצים