ועדת הפנים דורשת לתגמל חברי מועצה ברשויות המקומיות

ועדת הפנים דורשת ממשרד הפנים להקים ועדה בין-משרדית שתגבש הנחיות כיצד לתגמל חברי המועצות המקומיות וכן באשר לתקנים ושכר בלשכות ראשי ערים, ח"כ אמסלם "מדינת ישראל היא היחידה בעולם שלא מתגמלת את חברי מועצות העיר שלה".

10.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדת הפנים דורשת לתגמל חברי מועצה ברשויות המקומיות

ועדת הפנים דורשת ממשרד הפנים להקים ועדה בינמשרדית שתגבש הנחיות כיצד ישופו חברי המועצות המקומיות וכן באשר לתקנים ושכר בלשכות ראשי ערים.

"מדינת ישראל היא היחידה בעולם שלא מתגמלת את חברי מועצות העיר שלה" אמר יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם בדיון היום על הסדרת תגמול לחברי המועצות  ברשויות המקומיות

" אין שום היגיון שחברי המועצות המייצגים ציבור גדול לא יתוגמלו ובמקרים רבים אף יוציאו כספים אישיים למימון פעילותם הציבורית. חברי מועצת העיר נמצאים בפעילות ציבורית סביב השעון. הם חברים בוועדות, מכהנים כראשי ועדות סטטוטוריות ועוסקים בפעילות ציבורית אינטנסיבית. כשמדובר בחברי מועצת העיר יש רק סנקציות והגבלים. חבר מועצה שלא הגיע לשלוש ישיבות ברצף יכול למצוא עצמו מחוץ למועצה. איזה פרס נותנים לאחד שמגיע לכל הישיבות וממלא את כל המשימות המוטלות עליו? המדינה צריכה להיות הגורם המאזן בין הכוח שיש לראש העיר לבין הכוח שאנו חייבים להעניק לחברי המועצה שראויים לתגמול או לפחות להחזר הוצאות".

ועדת הפנים דנה גם על הסדרת סוגיות תקני כח אדם , שכר ושירותי משרד בלשכות ראשי ערים, סגני ראש עיר וחברי מועצת העיר. ח"כ אמסלם: "כל ראש עיר קם בבוקר ומחליט כמה יועצים הוא רוצה? אם משרד הפנים יזם תקרה שתגביל מספר סגנים, למה לא מגבילים את תקציב לשכות ראשי ערים? אתם לא חושבים שצריך לעשות סדר?".

מוני מעתוק, מנהל האגף לניהול ההון האנושי ברשויות המקומית במשרד הפנים: "החלטנו לא להתערב בסדרי העדיפויות של רשות מקומית. חברי המועצה יכולים למנוע אישור התקציב אם הם חושבים שהוא לא ראוי".

ח"כ רחל עזריה: "ההצבעה בשני פתקים חיזקה מאד את ראשי הערים והחלישה את חברי המועצה. המדינה צריכה להיות הגורם המאזן מול הכוח הבלתי מוגבל של ראש העיר".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "חברי מועצה לא מגיעים. הרבה ישיבות מתבטלות כי אין מניין. בישוב שלי, טייבה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מזמינה בשעות היום וחברי המועצה צריכים להפסיד יום עבודה. ברוב הוועדות המאבק על הוועדות מתחיל ונגמר במינוין, אבל הן לא מתכנסות. ועדת ביקורת מתכנסת לפעמים פעם-פעמיים בשנה. אם יקבלו תשלום, היא תתכנס".

ח"כ אורי מקלב: "אני מציע להוציא את ההחלטה בנושא מידי הפקידות ולהקים ועדה ציבורית שמכירה ומוקירה את עבודתם של חברי המועצות, והיא שתחליט על אופן התגמול והשכר. לא מדובר בעלויות שלא ניתן לעמוד בהן ואין ספק שבמבחן של עלות מול תועלת – התועלת רבה לעין ערוך. לא כל ראשי הערים משתפים פעולה ורואים בעין טובה את כלל חברי המועצה".

ח"כ תמר זנדברג: "זה בשביל הציבור. המצב שכמעט 70 שנה חברי מועצות ערים עובדים בלי שכר הוא מופרך. יש ניגוד עניינים בין חברי המועצה לראשי ערים. אנו ככנסת חייבים להיכנס לתמונה. ראשי הרשויות לא מעוניינים לחזק את מעמד חברי המועצה. יש ראשי ערים שאפילו לא נותנים משכורות לסגנים. הרגילו את הציבור שפוליטיקה זה דבר שצריך לחסוך בו".

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם סיכם: "כשראש עיר רוצה להעניש אותך, אתה לא נכנס בדלת וכשהוא רוצה לחבק, תקבל מה שאתה רוצה. זה לא מקובל עלי. צריך לתת שירות לציבור. רוב חברי המועצה עושים שליחות עצומה ומוציאים כסף מהכיס כדי לתת שירות לציבור. אין חינם. כשזה חינם ההתנהגות היא אחרת. אני עושה טובה לכולם. הוועדה מבקשת ממשרד הפנים להקים ועדה בין משרדית בשיתוף הממונה על השכר, השלטון המקומי ומשרד המשפטים ולגבש הנחיות תקינה ורמת שכר ללשכת ראש העיר, כולל יועצים חיצוניים. כמו כן הוועדה מבקשת לקבל הנחיות כיצד ישופו חברי מועצה מקומית ומה שירותי המשרד להם הם זכאים".
הוועדה תתכנס לדון בהנחיות שיגובשו בעוד 4 חודשים.

תגובות

1. לא פייר לפני 8 שנים
...

מומלצים