ביטול ניכוי 25% מיתרת סכום מענק העבודה לעצמאים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מס הכנסה שלילי) (תיקון – מענק לעצמאי בעד הכנסה מפוקחת), התשע"ה–2015 של חבר הכנסת מיקי לוי.

11.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

אושר בטרומית: ביטול ניכוי 25% מיתרת סכום מענק העבודה לעצמאים 

לפי סעיף 17 לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מס הכנסה שלילי), התשס"ח–2007, עצמאי העומד בהוראות החוק זכאי למענק עבודה שניתן לקזזו במהלך ארבע השנים העוקבות. אם לא עשה זאת או קיזז חלק מסכום המענק, בתום ארבע השנים יקבל את יתרת הסכום המגיע לו מהמענק בניכוי של 25%. מוצע לבטל את ניכוי 25% מיתרת הסכום המוענק לעצמאי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ניכוי 25% מיתרת הסכום המגיע לעצמאי העומד בקריטריונים אינה מוצדקת ואינה סבירה ואף יוצרת הבחנה לא הוגנת בין ציבור העצמאיים לציבור השכירים."

ח"כ לוי: ההצעה תתקן אפליה מקוממת נגד עובדים עצמאיים. היום אני סוגר מעגל מהכהונה שלי כסגן שר אוצר, כשביקשתי לגלות מה סיבת האפליה נגד העצמאיים, באוצר אמרו לי שאין לכך כל סיבה. הכנסנו את זה בתקציב המדינה הקודם שלצערי לא עבר  כי הממשלה נפלה. לשמחתי מצאתי אוזן קשבת במשרד האוצר שהביעו נכונות לפתור את הסוגיה. ההצעה אמנם עולה 160 מיליון ₪, אבל מדובר בכסף של העצמאיים ולא של המדינה ואין שום סיבה שהמדינה תכניס את היד לכיס שלהם ותיקח להם את הכסף הזה.

31 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת כספים להמשך טיפול.

תגובות

מומלצים