עוגות לקירוב לבבות

סטודנטית במכללת אורנים, הקימה יחד עם שכניה מן הישוב חריש, מיזם ייחודי "עוגות לשלום" peace of cake, במהלכו מחלקים עוגות מתוקות בתקווה לגשר על השנאה ולקרב לבבות.

15.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עוגות לקירוב לבבות

אליאן הנדלר, סטודנטית שנה ד' בחוג לגיל הרך וחינוך מיוחד, הביאה את היוזמה גם לקמפוס המכללה, ובמהלך המבצע נרתמו סטודנטים רבים ואף מרצים ומרצות לחלוקת העוגות ברחבי המכללה, בה לומדים סטודנטים ממגזרים שונים.

הנדלר:  "חריש, המקום שאנחנו גרים בו, היא עיר בבניה, שיש בה כרגע הרבה אתרי בנייה ופועלים. אפינו עוגות, והלכנו כמה חברים לאתרי הבנייה מאחורי הבית שלנו, לחלק "ממתקים לשלום". המחשבה הייתה לנסות ליצור מפגש אישי ואנושי, מפגש פשוט של לב אל לב. לנסות לגשר על השנאה, ולהיווכח שוב, שמשני הצדדים יש אנשים שאכפת להם ולא רוצים מלחמה, רוצים שלום, ושצריך רק ללמוד לכבד אחד את השני. התגובות היו כל כך מרגשות. כולם באו לקחת עוגה ולהביע הערכה, ולקוות ביחד שאכן השלום יבוא בקרוב. אפילו צחקנו, שאולי עוגות יכולות להביא אותו. מה שהיה מאוד ברור, זה שלאהבה יש כוח להתגבר על שנאה. היינו שמחים להציף את הארץ בעוגות של שלום, ונשמח אם עוד ירצו לאמץ את הרעיון ולקחת חלק בפרויקט הזה".

"המיזם ממשיך וצובר תאוצה וכבר הגיע למכללות, אוניברסיטאות ומוסדות רבים ברחבי הארץ: "אנחנו זוכים לתגובות מדהימות, של אלפי שיתופים ולייקים. חשוב לי להדגיש שהייחודיות של הפרויקט הזה הוא בפשטות שלו, שפותחת לבבות. זו עשייה אנושית א-פוליטית, בין אדם לאדם. היינו רוצים להרחיב את הפרויקט למקומות נוספים בארץ. ניתן לעזור באפייה, חלוקה, ארגון קבוצות במקומות שונים בארץ וברעיונות אחרים. לדעתי, פרויקט שכזה נושא בחובו אופי פלורליסטי ובהחלט מתאים למוטו של המכללה "אורנים – קודם כל אנשים". חלוקת העוגות, מרככת את הלב ומדגימה בדיוק את אותו מפגש אנושי ולבבי."

להצטרפות: https://www.facebook.com/peaceofcake2015

הנדלר

תגובות

מומלצים