ישראל בין 10 המדינות המובילות בתחום הבריאות

דו"ח בלומברג מדרג את מערכת הבריאות בישראל בין 10 המדינות המובילות בתחום הבריאות, עם ציון 91.97 - גבוה יותר מספרד, הולנד, שבדיה, גרמניה, צרפת, בריטניה וארה"ב.

17.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ישראל בין 10 המדינות המובילות בתחום הבריאות

מדד הבריאות של בלומברג מורכב משני משתנים:
א. תוצאות מערכת הבריאות (תוחלת חיים, תמותת תינוקות, סיבות תמותה נבחרות, תמותה לפי גיל, תוחלת חיים בגיל 65 ועוד).
ב. מדדי סיכון בריאותי (אחוז מעשנים, צריכת אלכוהול, השמנה, חוסר פעילות גופנית, כולסטרול גבוה, זיהום אויר, מניעת חיסונים ועוד).

המדד מחושב כך שמדד הסיכון הבריאותי מופחת ממדד תוצאות מערכת הבריאות. לפי מדד זה ישראל נמצאת במקום השישי בעולם, עם ציון בריאות של 91.97 וציון בלומברג של 85.97. זאת בשל תוחלת חיים גבוהה בישראל, שיעור תמותה נמוך, ואחוז צריכת האלכוהול נמוך ביחס לאירופה.

כאשר בוחנים את תוצאות מערכת הבריאות ללא שקלול מדדי הסיכון הבריאותי ישראל נמצאת במקום החמישי בעולם. 

הציון שישראל קיבלה במדד הינו הגבוה ביותר במזרח התיכון והינו אף גבוה יותר מהציונים של כל מדינות באמריקה, מזרח אירופה ו-8 מתוך 10 מדינות מערב אירופה.

להלן פירוט 10 המקומות הראשונים במדד בלומברג: סינגפור, איטליה, אוסטרליה, שוויץ, יפן, ישראל, ספרד, הולנד, שבדיה, גרמניה.[

ישראל עם ציון בריאות של 91.97, במקום גבוה יותר מספרד (91.26), הולנד (88.40), שבדיה (89.37), גרמניה (88.81), צרפת (88.66), בריטניה (82.82) וארה"ב (72.96).

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הגיב לממצאי הדו"ח ואמר כי "מערכת הבריאות בישראל טובה והמובילות בעולם. עם זאת, יש הרבה מה לשפר ולייעל בה. אנו פועלים לחיזוק הרפואה הציבורית, בקידום רפורמות מערכתיות בכל תחומי העשייה, תוך השקעה בפריפריה ותוך מדיניות חברתית למען ציבור החולים".
 
מנכ"ל משרד הבריאות , משה בר סימן טוב: "הסיכון המרכזי כיום למערכת הישראלית הוא השחיקה במשאבים העומדים לרשותה, גרעונות הקופות והתארכות התורים. אנו פועלים על מנת לשפר את המערכת ולהבטיח את המשך מובילותה בשנים הקרובות באמצעות תוספת משאבים שיבטיחו איתנות המערכת וישפרו את השירות לאזרחים, השקעה בקידום בריאות והפעלת תוכנית לקיצור תורים" .

תגובות

מומלצים