עליה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות

מזג האוויר בשבועות האחרונים מרמז כי אנו עומדים בפני חורף סוער, הברד הכבד והשיטפונות המאסיביים שפקדו את הישובים ברחבי הארץ, הם רק ההתחלה, יותר תאונות דרכים ויותר הרוגים.

19.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עליה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי 36 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בין החודשים ינואר- מרץ בשנת 2015 – עליה  של קרוב ל-90% במספר ההרוגים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2014, במהלכה נהרגו 19 בני אדם בתאונות דרכים.

נתון זה מתווסף למגמת העלייה המדאיגה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים לאורך השנה, מתחילת שנת 2015 נהרגו 303 בני אדם בתאונות דרכים, 36 יותר, עליה של 13%, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הקיצוץ בתקציב המופנה לבטיחות בדרכים גורם לכך שפחות כסף מושקע  במטרה לשפר את מצב הכבישים. בתנאי מזג אויר קשים כמו: גשם, רוחות וערפל, מחריפה הסכנה להחלקה ולאיבוד שליטה על הרכב ולכן לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים, גם למשרד התחבורה יש אחריות לשיפור התשתית ולהפיכתה לבטוחה".

בתל אביב נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2015 בחודשי החורף (ינואר-מרץ)

•בתל אביב נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 503 בני אדם בתאונות דרכים, חמישה מתוכם נהרגו.
•בירושלים נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 298 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג.
•בחיפה נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 182 בני אדם בתאונות דרכים, שישה מתוכם נהרגו.
•בבאר שבע נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 162 בני אדם בתאונות דרכים.
•בפתח תקוה נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 146 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג.
•בחולון נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 113 בני אדם בתאונות דרכים, שלושה מתוכם נהרגו.
•בנתניה נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 102 בני אדם בתאונות דרכים, שניים מתוכם נהרגו.
•באשדוד נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 99 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג.
•בראשון לציון נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 95 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג.
•ברמת גן נפגעו בשנת 2015 בחודשי החורף 84 בני אדם בתאונות דרכים, שניים מתוכם נהרגו.

במזג אוויר חורפי הכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה וקיימת סכנת החלקה. לכן, במזג אוויר גשום יש להפחית את מהירות הנסיעה, לשמור מרחק רב יותר מהרגיל מהרכב מלפנים ולהגביר ערנות במיוחד בסביבת בתי ספר וגני ילדים. כמו כן יש לבדוק את תקינות הצמיגים לפני שמתחיל החורף בכדי לוודא כי הם אינם שחוקים או יבשים וכי לחץ האוויר בהם תקין.

הנראות בחורף חשובה מאוד, הן לנהג הרכב וגם ליתר הנהגים בכביש. לכן יש להדליק אורות גם ביום וגם בדרכים העירוניות. בימים שבהם קיים ערפל, צריך להדליק אורות דרך ולהימנע מעקיפות מסוכנות. כמו כן יש לוודא כי מגבי הרכב לא יבשים וכי יש מים במיכל המגבים. בנוסף חשוב מאד לשים לב כי המצבר, האורות, והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה תחת גשם ובוץ.

במהלך החודש האחרון, ערכו מתנדבי עמותת "אור ירוק", בשיתוף עם חברת "דלק", פעילות בנושא לחץ אוויר בצמיגי הרכב לקראת החורף. מתנדבי העמותה התמקמו ב-46 תחנות דלק ברחבי הארץ, בדקו את לחץ האוויר בכ-2,500 רכבים שפקדו את התחנות, הממצאים העלו כי כל בכל מכונית שניה לחץ האוויר אינו תקין. כמו כן, חילקו חומר הסברה בנושא וטיפים נוספים לקראת החורף.

כך תנהגו בחורף: נהיגת בחורף, שונה מכל נהיגה אחרת בשל תנאי הדרך. הכביש רטוב, מרחק העצירה מתארך, יש יותר שעות חושך, הכביש מתמלא בתערובת של מים, שמן ואבק, ופוגע באחיזת הצמיגים בכביש. כדי לשמור את הבטיחות בדרכים גם בימים החורף הגשומים מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

•יש להוריד את מהירות הנסיעה ב-10 קמ"ש לפחות ולהגדיל את המרחק מכלי הרכב שמלפנים.
•מומלץ להשאיר פתח בחלון על מנת שאוויר צח יכנס וימנע אדים ותחושת עייפות.
•כדאי לתכנן את מסלול הנסיעה ולהתלבש בלבוש קליל ולא כבד ומסורבל.
•להולכי הרגל מומלץ על לבוש בהיר בכדי שלנהגים יהיה קל יותר להבחין בהם.
•חשוב להקפיד על הדלקת אורות בכבישים בינעירוניים גם ביום וגם בלילה משום שהנראות בחורף חשובה מאוד, הן לנהג הרכב וגם ליתר הנהגים בכביש.
•בימים שבהם קיים ערפל, צריך להדליק אורות דרך ולהימנע מעקיפות מסוכנות.
•בתחילת החורף, מומלץ לבדוק את כלי הרכב במוסכים המורשים, אשר חלקם מעניקים בדיקת חורף בחינם.
•יש לוודא כי צמיגי הרכב תקינים ולא שחוקים או יבשים וכי לחץ האוויר בהם תקין.
•יש לוודא כי מגבי הרכב לא יבשים וכי יש מים במיכל המגבים.
•יש לוודא כי המצבר, האורות, והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה תחת גשם ובוץ.

תגובות

מומלצים