נגנבה משאית יד שרה כשהיא עמוסה בציוד רפואי בדרכה לנעזרים

עשרות חולים שציפו לשחרורם המיידי מבתי החולים עומדים בפני שוקת שבורה. חדרי האשפוז הביתיים החיוניים להחלמתם בקהילה כבר הוזמנו על ידם ביד שרה, אך רגע לפני שהציוד היקר הגיע לביתם נגנבה משאית יד שרה על כל תכולתה, ציוד רפואי שנאמד בלמעלה ממיליון ש"ח.

25.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נגנבה משאית יד שרה כשהיא עמוסה בציוד רפואי בדרכה לנעזרים

גם בימים שבשגרה, מלאים ידיהם של מתנדבי אגף האשפוז הביתי ביד שרה בעבודה. חדרי האשפוז הביתי, המושאלים בחינם עבור הזקוקים להם, מהווים רכיב ראשון במעלה לשחרורם להמשך האשפוז בחיק משפחתם. בימים אלה, כשהפצועים בעטיו של גל הטרור האכזרי מבקשים את עזרת המתנדבים, הוכפל המאמץ פי כמה.

מרכז השירותים של יד שרה בבאר שבע, העיר אשר חוותה את אחד הפיגועים הנוראים בשבועות האחרונים, תיגבר משמעותית את המענה לאלו הזקוקים להמשך ההחלמה בביתם, ועשרות חדרי אשפוז ביתיים הוחשו ממרכזי יד שרה ברחבי הארץ בכדי לספק את הדרישה.

על פי הנחיות בתי החולים, אין אפשרות לשחרר את המאושפז לביתו, טרם הצטייד כנדרש במיטת בית חולים ובמגוון מכשירי עזר המותאמים לצרכיו ולהחלמתו. פצועים רבים, מבתי החולים 'סורוקה' ו'ברזילי' המתינו להגעת חדרי האשפוז מתוך רצון להחלים בחיק משפחתם, אך הגניבה שאירעה אמש סיכלה לעת עתה את תכניותיהם.

המשאית שנגנבה אמש בבאר שבע, הינה ניידת אספקת ציוד רפואי של יד שרה, המלאה בציוד רפואי חיוני מציל חיים. בניידת היו מיטות בית חולים חשמליות של שירות "אשפוז בית" וציוד נשימתי יקר ערך שהיו מיועדות להגיע הבוקר לחולים שביקשו להשתחרר מבית החולים ולהמשיך את ההחלמה בבית.

בנוסף, היה בניידת ציוד רפואי רב לסניף יד שרה באשקלון. סך כל הגניבה, לא כולל המשאית עצמה, נאמד בלמעלה ממיליון שקלים.
על פי האיכון, המשאית הגנובה הוסעה עם הציוד לשטחי הרשות הפלשתינית והיא אותרה בדהרייה שבאזור חברון. הוגשה תלונה למשטרה.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "אנו מודעים לסבל של החולים ועושים מאמצים לספק את המיטות ולהמשיך את שירות 'אשפוז בית' לפי התכניות. לצערנו, בשל הנסיבות כפי שתוארו, כרגע לא נוכל לספק את כל הדרישה. אנו מחפשים פתרונות זמניים כדי למלא את החסר עד שנרכוש בעז"ה רכב חדש, כמו גם את הציוד היקר החסר, בעזרת כספי תרומות. המצב הקשה של החולים נגד עינינו כל העת".

תגובות

מומלצים