מחקר חדש: אומגה 3 טובה גם לפרים ולא רק לבני אדם

תרומתה של חומצת השומן אומגה 3 לבני אדם, כגורם המסייע בהפחתת הסיכון לחלות במחלות, משפר את כושר הקשב והריכוז, תורם להתפתחות ועוד ידועה ומוכרת, כעת מסתבר שאומגה 3 תורמת גם לפרים ובפרט לפוריותם.

26.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחקר חדש: אומגה 3 טובה גם לפרים ולא רק לבני אדם

המחקר שיוצג , בכנס השנתי ה- 27 למדעי הבקר, מוכיח כי האומגה 3 טובה גם לפרים, ולא רק לבני האדם. כולנו מכירים זה מכבר את מעלותיה של חומצת השומן אומגה 3, כגורם המסייע בהפחתת הסיכון לחלות במחלות, משפר את כושר הקשב והריכוז, תורם להתפתחות ועוד. כעת, לאחר מחקר של מספר שנים מוכיחים לנו החוקרים: אומגה 3 טובה גם לפרים, ובפרט משפרת את פוריותם.

טיפולי פוריות נחשבים בישראל לגולת הכותרת הרפואית, אך מסתבר שגם ברפת מדובר בתחום מפותח ומתקדם. המחקר המדובר שמקדם ד"ר עוזי מועלם ממכון וולקני שבמשרד החקלאות, עוסק בבדיקת התרומה של הוספת אומגה 3 לתפריט היומי של הפרים, ובפרט בבדיקת תרומת חומצת השומן לפוריותם.

המחקר הנדון החל את צעדיו הראשונים לפני מספר שנים ובימים אלו הוא נמצא בשיאו ובסיומו. במהלך תקופת המחקר הראשונה, התמקדו החוקרים בבדיקת השפעת חומצת השומן אומגה 3 על פוריות הפרות. החוקרים מצאו שכאשר מוסיפים אומגה 3 לתזונת הפרות, החומצה אכן מגיעה עד לשחלות ולביציות של הפרות ויכולה להיטיב עמן בכל הקשור לפוריותן. החוקרים מצאו כי צריכת אומגה 3 משפרת את התפתחות הזקיקים בשחלות הפרות וכן, החוקרים הגיעו להישגים טובים יותר כאשר ביצעו הפריות חוץ גופיות, בדיוק כפי שמקובל לעשות אצל נשים.

השנה הסתיים המחקר בו התמקדו החוקרים בבדיקת השפעת חומצת השומן אומגה 3 על פוריות הפרים.  גם כאן, מצאו החוקרים כי חומצת השומן שהתווספה לתפריט היומי אכן הגיעה בסופו של דבר לתאי הזרע של הפרים. בין ההשפעות המיטיבות של תזונה זו, לפי ממצאי המחקר, ישנם שינויים חיוביים בריכוז תאי הזרע הנעים, ושיפור התנועה שלהם, בזרמה טרייה ואף לאחר הקפאה.

מכאן, לאחר סיום המחקר, במסגרתו נבדקו היבטים מגוונים של פוריות הפרים, תחת השפעת חומצת השומן אומגה 3. החוקרים הגיעו למסקנות כי הוספת האומגה 3 לתפריט היומי של הפרים אכן יכולה לתרום רבות לפוריותם.

נתונים אלו ונתונים נוספים, מחקרים חדשים ומידע רב על הענף מוצגים השבוע בכנס השנתי ה-27 למדעי הבקר לחלב, שמארגנים המחלקה לבקר בשירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) ומכון וולקני במשרד החקלאות, התאחדות מגדלי הבקר בישראל ומועצת החלב. הכנס, במעמד מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, עו"ד שלמה בן אליהו, כל ראשי הענף והעוסקים בו, יצרני חלב, אנשי תעשיית החלב, מדריכים, חוקרים, רופאים וטרינרים וספקים, מתקיים בין התאריכים 24-26 בנובמבר, בירושלים. השנה יעסוק הכנס בתחומים שונים כגון הזנה, מטבוליזם ומזונות, בריאות בעלי חיים, פוריות וטיפוח, גידול יונקים עגלות ועגלים, ממשק צינון, טיפול בזבל ושפכים, פיסיולוגיה של העטין ואיכות החלב.

תגובות

מומלצים