מועצת ירכא לא שלחה דרישות תשלום ליזם ולא חייבה אותו בתשלום ארנונה

דוח מבקר המדינה, מערך פרסום החוצות בירכא, בלי פרסום מכרז הסכם בין היזם למועצה נחתם בלי אישור מליאת המועצה, המבקר:"עליהן לנקוט את כל אמצעי האכיפה העומדים לרשותן ולמצות את הדין עם מציבי שלטים בתחומן".

28.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מועצת ירכא לא שלחה דרישות תשלום ליזם ולא חייבה אותו בתשלום ארנונה

הדוח על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2015 של מבקר המדינה מקיף נושאים רבים אשר להם השפעות ישירות על שלומו, בריאותו וביטחונו האישי של התושב. הרשויות המקומיות מחויבות לפעול בדרך מהירה ויעילה לתיקון הליקויים על מנת לשפר את השירות הניתן לתושבים ולאזרחים.

משרד מבקר המדינה בדק בחודשים נובמבר 2014 עד פברואר 2015 את ניהול פרסום החוצות בתחומן של חמש רשויות מקומיות. הבדיקה נעשתה בעיריות טבריה, כרמיאל וסח'נין ובמועצות המקומיות ירכא וכפר יסיף.

המועצה המקומית ירכא: המועצה התקשרה בנובמבר 2013 עם חברת פרסום (להלן - היזם) לניהול מערך פרסום החוצות בתחומה, בלי שפרסמה מכרז וגם בלי שפנתה ליזמים נוספים להגיש לה הצעות מחיר. ההסכם בין היזם למועצה נחתם בלי שקודם לכן התקבל אישור של מליאת המועצה.

בהסכם שחתמה המועצה עם היזם נקבע כי ישלם למועצה מסי ארנונה כדין, בהתאם לדרישות תשלום שתנפיק לו המועצה, בהסכם לא נקבעה השיטה לחישוב גובה הארנונה שבה יחויב יזם פרסום החוצות.

המועצה לא שלחה דרישות תשלום ליזם ולא חייבה אותו בתשלום ארנונה או בדמי שימוש כלשהם. ממילא היזם לא שילם סכום כלשהו במשך תקופה ארוכה, כפי שיובהר להלן.

הועלה כי היזם חויב בשנת 2012 בתשלום ב-10,000 ש"ח, אך המועצה לא חייבה אותו בתשלום משנת 2005 עד מועד סיום הביקורת ב-2015.
עוד הועלה כי המועצה אינה פועלת על פי חוק העזר שהתקינה, ואינה גובה אגרות שילוט מהמפרסמים בתחומה.

ההמלצות העיקריות, בהיות הרשויות המקומיות והוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה נאמני ציבור, עליהן לפעול ביתר שאת להסדרת שילוט החוצות בתחומן, בין היתר בנוגע לפרסום מכרזים, לחתימת הסכמים עם קבלני שילוט ומפרסמים ולגביית כספים.

כמו כן עליהן לנקוט את כל אמצעי האכיפה העומדים לרשותן ולמצות את הדין עם מציבי שלטים בתחומן שלא כדין ולפעול לפירוק שלטים אלה לאלתר ולגביית הכספים.

פעולות אלה נחוצות למיצוי זכויותיהן של הרשויות המקומיות, למניעת נזק כספי לקופה הציבורית, למניעת פגיעה בנוף ולשמירה על שלום הציבור.

ירכא

תגובות

מומלצים