איך זה לנהוג תחת השפעת סמים ואלכוהול

לאור הנתונים המדאיגים, כי אחוז הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות בישראל הוא הגבוה ב-OECD, שפורסמו לאחרונה במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים החליטו בקמפוס אנקורי צפון (קרית ביאליק) להרים את הכפפה.

29.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך זה לנהוג תחת השפעת סמים ואלכוהול

קמפוס אנקורי צפון לומד לנהוג בבטחה, העביו לתלמידים, הנהגים הצעירים, חוויה מרתקת ומלמדת בנושא נהיגה בטוחה.

תלמידי קמפוס אנקורי צפון (קרית ביאליק) למדו על בטיחות בדרכים בעזרת סימולטור נייד שדימה לתלמידים את התחושה של נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול

 עיריית קרית ביאליק וקמפוס אנקורי צפון הזמינו לחצר הקמפוס סימולטור, מעין כיתת הדרכה ניידת בתוך אוטובוס מאובזר, המדמה נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול.

תלמידי הקמפוס, נכנסו לסימולטור ודימו כיצד חש נהג תחת השפעת סמים או אלכוהול וכיצד מתקשה לשלוט ברכב כאשר אינו כשיר לנהיגה ואינו מודע בגלל התחושה המוטעית של בטחון.

"בנהיגה בסימולטור ובדיון שאחרי למדנו שאלכוהול משפיע על אנשים שונים באופנים שונים. גם רמת אלכוהול נמוכה עלולה להיות בעייתית בנהיגה, בעיקר קרב נהגים חדשים וצעירים." אמר אור כץ, תלמיד כיתה י"ב בקמפוס אנקורי צפון, "הסימולטור הראה לנו שהרבה הפתעות יכולות לצוץ בכביש, ועלינו כנהגים להיות מרוכזים מאה אחוז מהזמן, ולכן שתייה או שימוש בטלפון הנייד יכול לעלות בחיים."

ורדית הלוי, מנהלת קמפוס אנקורי צפון: "נושא הבטיחות בדרכים מוצב בראש סדר העדיפויות של הפעילות החברתית בקמפוס. דו"חות רבים מראים עליה מתמדת במעורבות בני הנוער בתאונות הדרכים ולכן חשוב להעלות את המודעות לנושא עוד בבית הספר ולהוביל לשינוי משמעותי. הסימולטור אפשר שלא רק נדבר עם התלמידים בכיתה על נהיגה בטוחה, אלא גם לחוות את הקושי של נהיגה תחת השפעת אלכוהול."

תלמיד בסימולטור

צילום: אור כץ. 

תגובות

מומלצים