ילדים מעיפים טילים

מהצד זה יכול היה להיראות כמו פעילות של נאס"א, הילדים למדו איך לבנות רקטות ולהעיפן לגובה, התנסות חווייתית שדרכה הילדים מקבלים הצצה לתחום מרתק עבורם, והכי חשוב לא לנסות את זה בבית.

30.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ילדים מעיפים טילים

הרקטות שעפו בלובי ביה"ח "רות" לילדים שברמב"ם, היו מעשי ידיהם של ילדי ביה"ח.
 
צוות כיתות הלימוד (מרכז חינוכי ברכ"ה) בביה"ח "רות" לילדים שברמב"ם יזם לאחרונה פעילות חינוכית ומהנה עבור ילדי ביה"ח. במהלך הפעילות, שהתקיימה בשלוחת מדעטק שבלובי ביה"ח "רות", למדו הילדים איך לבנות רקטות ולהעיפן לגובה, תוך שימוש בערכה שפותחה עבור כיתות הלימוד על ידי  "הראל סוכנות חלל".
 
הילדים, שהגיעו ממחלקות האשפוז השונות, קיבלו ממחנכות כיתות הלימוד ובנות השירות הפועלות בהן הסבר על יצירת הרקטות ועל התהליך הכימי שגורם להן להתרומם לגובה. לאחר מכן, הרכיבו הילדים משקפי מגן ויצאו לרחבת לובי ביה"ח כדי לשגר יחדיו את הרקטות שבנו.
 
"במהלך האשפוז רוב הילדים אינם פנויים ללמידה", מסבירה אילנה לוי, מנהלת מרכז חינוכי ברכ"ה את הרעיון מאחורי הפעילות, "לכן חשבנו לרתום אותם לביצוע ניסוי, שמתחיל בבניית מודל ומסתיים בשיגור הרקטה. תוך כדי ההתנסות החווייתית, הילדים מקבלים הצצה לתחום מרתק עבורם, לימודי חלל, אסטרונומיה ומדע, ומצליחים להתחבר לעולם מסקרן במיוחד, תוך שהם מגשרים על פערי גיל, שפה ותרבות".

רוצים לצפות בשיגור? זהו צעד קטן עבורכם... רק הקליקו

{YouTubeVideo id=sbjt96GB97A}
  

ילדים בחלל

בתמונות: אברהים וינאי משגרים טילים.
צילומים ווידאו: עופר גולן, דוברות רמב"ם.

תגובות

מומלצים