אנדרטה לזכר שיח' גואד ז"ל עבירה אבל לפלוש לכביש מותר

השתלטות פרטית על מדרכות הישוב היא דבר כשר כאשר לא ממש נלחמים בתופעה ובסופו של דבר הציבור הוא המפסיד העיקרי לשטחי הציבור, בכפרים בכרמל נזנח כמעט לחלוטין כל מה שקשור למינהל תקין ושמירה על שטחים ציבוריים ואכיפת עבירות בנייה.

30.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אנדרטה לזכר שיח' גואד ז"ל עבירה אבל לפלוש לכביש מותר

בצד הכביש הראשי בין דליה לעוספיה, מטרים ספורים מאותו מקום בו הוקמה אנדרטה לזכר המנוח שיח' אבו מחמד ג'ואד ז"ל, דבר שעשה דאז מהומה והרבה רעש שזה לא חוקי ושצריך לפנות את האנדרטה, ואפילו הגיע לאיום בתביעות משפטיות נגד מועצת עוספיה והמבצעים, היום אנשים פולשים לכביש ובונים צמוד לכביש ללא מפריע.

זה דבר בלתי נתפס מה שקורה בשטח, במקום בו היתה האנדרטה יש צמחיה רבה והרבה הזנחה, אילו היו משאירים את האנדרטה האנשים היו שומרים על המקום נקי ופורח מסביב.

מה הפריע לאותם אנשים לפעול להוריד את האנדרטה מהמקום? ולמה לבנות אנדרטה במקום זה דבר לא חוקי, כאשר במקביל אנשים בונים ממש על המדרכה בצד הכביש וזה מותר?

עוספיה

מחזירים אתכם לרגעים האלה מסוגיית האנדרטה, כתבה מתאריך 14/6/2012

מי עצר את המשך העבודה באנדרטה בעוספיה?

למקורות פורטל הכרמל נודע שביום ראשון תתקיים פגישה בין יוסף משלב, שיח' מוופק טריף ווגיה כיוף בעניין האנדרטה בעוספיה ע"ש שיח' אבו מחמד גואד ז"ל

ההנהגה הדתית הדרוזית בישראל ובגולן בהחלטה חותכת הורתה לשיח'ים שהחלו בבניית האנדרטה לכבוד המנוח השיח' המכובד מהשוף אבו מחמד גואד ז"ל, להפסיק את עבודתם מיד ולהעביר את הסמכות ההחלטית לראש מועצת עוספיה וגיה כיוף.

עניין בניית האנדרטה בעוספיה עורר סערה בחלק ממשרדי המדינה וזה הגיע לאיום ותביעות משפטיות נגד מועצת עוספיה והמבצעים. ההנהגה הדתית הדרוזית במלואה החליטה להתכנס ולקבל החלטות בעניין.

זו פעם ראשונה שההנהגה הדתית הדרוזית מתערבת בדבר כזה לאור ההתייעצויות שהתקיימו בינם לבין ההנהגה בלבנון ובסוריה.

גדולי השיח'ים ניסחו כרוז בו הודיעו למבצעים ולאימאמים ולבתי התפילה בכל הכפרים הדרוזים בכרמל בגליל ובגולן להורות על עצירת העבודה מידית, בנימוק שזה לא ראוי למעמד השיח' המנוח אבו מחמד ג'ואד ז"ל ויש למנוע המשך ביצוע העבודה.

השיח'ים היוזמים של האנדרטה מיד נענו לדרישה והפסיקו את עבודתם ונאמר לנו ע"י בכיר המבצעים שאין בכוונתם להמשיך את העבודה עד שתתקבל החלטה אחרת.

בהחלטת גדולי העדה הדרוזית העבירו את הסמכות לראש מועצת עוספיה וגיה כיוף שיחליט בעניין זה.

ההחלטה נפלה על המועצה כמטען כבד שלא ברור איך תהיה ההחלטה בסוגייה לגבי המשך העבודה.

עוד נודע לנו שביום ראשון יתקיים דיון בלשכת מנהל המחוז במשרד הפנים יוסף משלב, בהשתתפות ראש העדה שיח' מוופק טריף וראש מועצת עוספיה וגיה כיוף, הפגישה נועדה לדיון בעניין האנדרטה.

חשוב מאוד לשמוע את דעת הציבור בסוגייה הזו, האם להסכים להחלטת המנהיגות הדתית או שצריך להתעלם ולהמשיך את העבודות. מה אתם אומרים?.

האנדרטה

 כתבה מתאריך 29/6/12

הועברו תמונות שיח' אבו מחמד ג'ואד מהאנדרטה

אם כבר התרגלתם לראות את תמונות שיח' אבו מחמד ג'ואד ז"ל בכל נסיעה בכביש דליה עוספיה, מעכשיו כבר לא, התמונות הועברו מהאנדרטה

בשעה 11:00 בבוקר 29-6-2012 הועברו תמונות השיח' המנוח אבו מחמד גואד מהאנדרטה שבצד הכביש הראשי דליה עוספיה, התמונות הועברו למקומות ציבוריים ולמקומות הקדושים בעוספיה.

האימאמים שיח' אבו יוסף אמין מנסור, שיח' אבו נזיה אמין כיוף, שיח' אבו סמי האני אבו רוכן, ראש המועצה וגיה כיוף והשיח'ים מעוספיה, כיבדו את החלטת המועצה הדתית בסוגיית האנדרטה והסירו את התמונות מהמקום.

עם הסרת התמונות מהאנדרה, הנוכחים לא יכלו להתאפק והוזילו דמעות.

שיח' מוופק טריף אמר למערכת בתגובה: "אני מודה לשיח'ים המכובדים של עוספיה על זה שכיבדו את ההחלטה של השיח'ים מרמת הגולן ומלבנון, העדה הדרוזית התרגלה לכבד החלטות של המנהיגות הדתית, בישראל ומחוץ לה, למרות ההחלטה הקשה".

וגיה כיוף הבטיח שמקומות מרכזיים יקראו על שם השיח' אבו מחמד ג'ואד ז"ל,  הדבר כרוך בהחלטת מליאת מועצת עוספיה בנדון, אבל ככל הנראה שזה אכן יאושר.

שוחחנו עם שיח' אבו יוסף אמין מנסור וראש המועצה וגיה כיוף.

{YouTubeVideo id=-_eK0A5REqc}

http://www.youtube.com/watch?v=-_eK0A5REqc

תגובות

9. موحد كرملي -عسفيا לפני 8 שנים
النوايا المستورة تحت ستار الصورة
8. מציאותי לפני 8 שנים
אין דין ,אין דיין
7. יודע לפני 8 שנים
זה לא פסל זו תמונה
6. תושב עוספיה לפני 8 שנים
להקים עוד היום
5. חלבי לפני 8 שנים
ההחלטה היתה מוטעת
4. מוחדון דרוזים לפני 8 שנים
פסלים לשיח'ים,,זאת כפירה,,אסור שיהיה,,
3. דרוזי לפני 8 שנים
האמת מאחרי הסגירה
2. האמת לפני 8 שנים
תמונת סבון עם בחורה יותר מכובד ?
1. סלימאן לפני 8 שנים
מצב עגום

מומלצים