מקלים על מבצעי עסקאות נדל"ן

אם עד היום רכישת מקרקעין, דירה או כל נכס אחר, היתה כרוכה בהגעה פיזית ללשכות הרישום של משרד המשפטים על מנת לקבל עותקים של נסח טאבו בתקליטור וכדומה, כעת ניתן יהיה לקבלם באמצעות האינטרנט מבלי לצאת מהבית.

01.12.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מקלים על מבצעי עסקאות נדל"ן

משפרים את השרות לאזרח, ועדת הכספים אישרה תקנות שיאפשרו לאזרחים לקבל נסח טאבו מודפס וכן לבצע כל פעולת רישום מקרקעין באופן מקוון, לרבות תשלום האגרות הרלוונטיות דרך האינטרנט.

התקנות הן פועל יוצא ממהלך של שיפור השירות שנוקט משרד המשפטים בשנתיים האחרונות, שבו חלק גדול מהשירותים הקשורים בעסקאות מקרקעין, ניתן יהיה לבצע ולקבל באופן מקוון. במסגרת התקנות נקבעו שיעורי האגרות בגין השירותים השונים:

· נסח טאבו מאושר בחתימה אלקטרונית מאובטחת – 15 ₪ (במקום 74 ש"ח בעד נסח פיזי)
· נסח מרוכז של דירות בבית משותף – 33 ₪ (במקום 130 ₪ בעד נסח פיזי)

האגרות נועדו, בין השאר, לכסות על עלויות פרויקט העיון המקוון, לרבות הקמת המערכת לסריקת מסמכים וטיוב המידע והוצאות התפעול השוטף של המערכת.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד נועה סרברו, ציינה כי המסמכים שניתן יהיה להשיג באמצעות האינטרנט ושיהיו חתומים בחותמת אלקטרונית מאובטחת, יהוו מסמך רשמי ומעודכן שיהווה ראייה משפטית לכל דבר ועניין. סרברו ציינה עוד, כי עדיין ניתן יהיה להגיע פיזית ללשכות הרישום לקבל עותקים מודפסים של הנסח, לכל מי שיחפוץ בכך.

התקנות אושרו פה-אחד.

תגובות

מומלצים