נתניהו מאשר:"אנחנו פועלים בסוריה"

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בועדת הגליל מאשר לראשונה שישראל פועלת בסוריה מעת לעת, ראש הממשלה:"אנחנו פועלים בסוריה למנוע הפיכתה לחזית נגדנו, חזית טרור שנייה נגדנו שאיראן מנסה לבנות בגולן", סרטון

01.12.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נתניהו מאשר:"אנחנו פועלים בסוריה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת הגליל השמינית בעכו אמר: "נאמתי אתמול בוועידה הבינלאומית בפריז ואמרתי מה ישראל עושה בעניין הגנת הסביבה, ועושה לא מעט. אמרתי שאנחנו מתייעלים מאוד בתחום של שימור האנרגיה, או בטיפול במים ובדברים רבים אחרים. אנחנו באמת מובילים את העולם בהתייעלות כזו ואחרת, היו שם למעלה ממאה מנהיגים מרחבי העולם.

 קשה לתאר את המעמד של ישראל בעולם היום, משום שהעולם נתון בשתי בעיות או בשני אתגרים עצומים אתגר אחד של האסלאם הקיצוני והטרור חובק העולם, וישראל היא שם דבר במאבק הזה, רוצים את קרבתנו, רוצים את שיתוף הפעולה איתנו, יש לנו כמובן הרבה מה להציע. והדבר השני הוא הזינוק לקדמה. שני דברים.

זה כמו שני פילים כבירים שמסתערים אחד אל השני הקדמה והברבריות הזו. הצרה היא שהברבריות מנצלת חלק ממכשירי הקדמה, ואז שני הפילים האלה רצים יחד, כמו השימוש ברשתות האינפורמציה על ידי הפראים האלה של דאעש. והעולם אומר בשתי המשימות הגדולות האלה, במאבק נגד הטרור ונגד האסלאם הקיצוני ובניסיון לתפוס את העתיד מדינה אחת בולטת ומבוקשת, והמדינה הזו היא מדינת ישראל.

והם באים לדבר איתנו בכל התחומים הללו כמקור של ידע, כמקור של ניסיון, כמקור של חדשנות, בכל התחומים, והדבר הזה כמובן חובק גם את כל טכנולוגית העתיד, את הסטארט אפים שלנו שיצא להם שם דבר, את היתרון שלנו בחקלאות, ברפואה, במדעי החיים, במאבק במדבור, בטיפול, כפי שאמרתי, במים. אין תחום אחד שלא מעניין את המדינות הללו שבו אין לישראל מה להציע, ולכן הם באים אלינו. ישראל היא שם דבר בעולם.

עכשיו, יש לנו בעיות, במיוחד עם חלק מהממסד של האיחוד האירופי. יש פער מסוים שאני חייב לנסות למקד אותו כדי שהשיח הציבורי אולי יתחיל להתקרב למציאות.

הייתה לי שיחה ממושכת עם הנשיא פוטין, אני חושב שהיום מבינים היטב את החשיבות של הנסיעה למוסקבה לפני כמה שבועות, כדי להבטיח שהאינטרסים שלנו לא יתנגשו.

אנחנו פועלים בסוריה מעת לעת למנוע הפיכתה לחזית נגדנו, חזית טרור שנייה נגדנו שאיראן מנסה לבנות בגולן. אנחנו גם פועלים, כמובן, למנוע העברת נשק קטלני במיוחד מסוריה ללבנון, ואת זה נמשיך לעשות. אחרי השיחה אתמול, אני אומר לכם, את זה נמשיך לעשות, אבל היה חשוב מאוד שנמנע התנגשות בין כוחות צה"ל לבין כוחות הצבא הרוסי, והתיאום הזה הוא חשוב למטרה הזאת והוא נעשה ברוח טובה, בקשר ישיר ובלתי אמצעי שיש היום בין רוסיה לישראל.

 אני חושב שהאירועים של הימים האחרונים גם מבהירים עד כמה הדבר הזה הוא חשוב למדינת ישראל. זה בתחום צר, אבל כאמור, התחומים הם רבים ורחבים וישראל היא מדינה שמעצימה את כוחה באמצעות הגניוס שחבוי בתוך עמנו, היזמות הטבעית שהייתה כבושה והיא פורצת לה עכשיו בסביבות חדשות. אלה הדברים שאנחנו רוצים להמשיך לעשות בתוך הארץ וכמובן בקשרים שלנו עם מדינות בחוץ לארץ.

לכל הדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=xvarMRrBbk0}

תגובות

מומלצים