ג'עפארי תוכנית לבטל את הגבולות בין איראן, עיראק, סוריה ולבנון

ג'עפרי חשף את הסיבות להתערבות איראנית בסוריה, על פי נקודת מבט שלו, והדגיש כי ארצו נלחמת שם בהגנה על ביטחון פנימי, ולקשור את גורלו של המשטר האיראני, בתוצאות המלחמה, שהפכה גם איראן ורוסיה, שבו הצדדים ישירים.

12.12.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

בראיון של מפקד משמרות המהפכה האיראנית, מוחמד עלי ג'עפרי בתוכנית לבטל את הגבולות בין כל עיראק, לבנון, סוריה, ושתואר על ידי טהרן כ" ציר ההתנגדות ".

על פי סוכנויות ידיעות איראניות, ג'עפרי מדבר בעיר אהואז הערבית ביום רביעי בפגישה עם המשפחות של החיילים וקצינים של משמרות המהפכה והאיראנים בסיג 'שנפלו במערכה בסוריה, ואמר כי "הסיבות לנוכחות צבאית האיראנית בסוריה כדי לשמור על הביטחון" של הרפובליקה האסלאמית של איראן ", בטענה כי המלחמה בסוריה תקבע את "עתידו של האיסלאם והעולם", כדבריו.

ועוד המשיך ג'עפרי וטען כי איראן עוסקת בהגנה על גבולותיה, שהוא אלפי קילומטרים מסוריה, והוסיף כי "אמריקה לא יכולה להתעמת עם מדינות אסלאמיות", והוא נועד כאן כאשר הוא מנופף בנייר צבאי נגד איראן, לפני שהגיע להסכם גרעיני עימם.

כפי שאמרתי בכמה הזדמנויות, למרות שטהרן טוענת כי תמיכתה במשטרו של בשאר אל-אסד מוגבלת למתן שירותי ייעוץ, ולמרות שאיראן איבדה הרבה קצינים צבאיים בכירים במערכה של המלחמה בסוריה, ובעיקר אלוף חוסיין Hamadani.

כמו כן רק בחודש נובמבר נהרגו על אדמת סוריה כמעט 30 יועצים של משמרות המהפכה האיראנית וגורמים פקיסטניים המשתייכים למיליציה "Zanbion" ואפגנית המשתייך למיליציה "Vatmeon", ובכך להביא את מספר ההרוגים מהאיראנים, פקיסטנים ואפגנים לכ -80 חיילים וקצינים, שהבולט בהם אלוף איראן בג'ודו, "שייח מוסטפה האיסלמי".

ג'עפרי מיוחס נוכחות צבאית איראנית בסוריה לסיבה אחרת גם, כפי שטען, ביטול הגבול בין המדינות, שקרא לזה בשם "מדינות של התנגדות" על מנת להשיג "אחדות אסלאמית". הוא מתאר את השטח מאיראן עיראק, סוריה ולבנון כ" מדינות ההתנגדות שלכאורה להתמודד מול כוחות התנגדות.

פקיד אמריקאי בכיר חשף באוקטובר 2000 על נוכחותם של כוחות איראניים בסוריה, ואילו אופוזיציה סורית מאשרת כי כ -25 אלף אנשי צבא איראני בסוריה להגנת משטרו של בשאר אל-אסד.
מקורות אמריקאים מדווחים כי כוחות איראניים יתרמו לקרבות בפאתי חלב על ידי הצבא הסורי במלחמתו נגד המורדים ובתיאום עם כוחות רוסים.

http://www.alarabiya.net/ar/iran/2015/12/11/جنرال-إيراني-يدعو-إلى-إلغاء-الحدود-مع-العراق-ولبنان-وسوريا.html

תגובות

מומלצים