למה פהמי והמרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי מתנגדים לישוב הדרוזי החדש?

ישיבה במרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי בהשתתפות העמותה להגנה על אדמות הכרמל, סיכמו להתנגד להקמת הישוב הדרוזי בחיטין ושהפתרון נמצא בהרחבת שטחי הכפרים הדרוזים.

23.12.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה פהמי והמרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי מתנגדים לישוב הדרוזי החדש?

חשוב לציין שבפועל בכפרים הדרוזים, הרחבת שטח השיפוט לא תתן פתרון לזוגות הצעירים ולהרבה משפחות המתגוררות בשכירות, כי אין ברשותם שום רכוש רק פתרון שיבוא מהמדינה ייתן מענה למאות הזוגות.

הדרוזים שכולם התגייסו למאבק האדמות בעמק מנסורה ובקישון, בסופו של דבר נפתחו תיקים וחלק מהצעירים הסתבכו עם החוק ובסופו של יום אותם בעלי הון זכו לפיצויים ראויים ושאר הציבור שילם מחיר יקר.

היום כשהקונגרס הציוני וממשלת ישראל מאשרים שטח לישוב חדש למען הצעירים הדרוזים, באים כל מיני אנשים להתנגד, במקום לדרוש עוד ועוד בנייה ופיתוח ישובים חדשים למגזר הדרוזי.

המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, בשיתוף העמותה להגנה על אדמות הכרמל שעומד בראשה פהמי חלבי חבר מרכז הליכוד, קיימו פגישה, והעלו את עניין הקמת הישוב הדרוזי הראשון מאז קום המדינה באזור חיטין. בכנס המשתתפים טענו כי האדמות שהופקעו בכפרים הדרוזים מתאימות יותר להקמת יישובים דרוזים מאשר אדמות של נפקדים.

בישיבה דנו בנושאים הכוללים את אדמות הכפרים הדרוזים בתחומי התיישבות .

בנוסף התחילו בסימון המקום שנבחר לאחרונה להקמת היישוב הדרוזי החדש. המשתתפים סיכמו שהם לא מתנגדים מבחינת אידיאולוגית להקמת יישוב חדש, אבל הבחירה להקים יישוב דרוזי על אדמת כפר "נמרין" (قرية نمرين ) ודווקא על אדמות נפקדים היא מדיניות הפרד ומשול שהמטרה ממנה לעשות סכסוך בין כולם.

המשתתפים ציינו את עמדתם של הדרוזים בכל מקום שהם נמצאים, לא לקחת אדמות של נפקדים, ושאם המדינה יש לה כוונות טובות אז אפשר להקים את הישוב הדרוזי על אדמות דרוזים שהופקעו ע"י המדינה.

הנוכחים סיכמו שכל הכפרים הערבים הדרוזים מייחלים לפתרונות דיור, ויותר נכון שהממשלה תמשיך את הפתרונות בכפרים אלה, ותשנה את המדיניות כלפיהם ותאפשר להם להרחיב את שטח המתאר של היישובים, לאשר תוכניות מתאר ולתת אפשרויות לצעירים לבנות את בתיהם.

מפת הישוב שיוקם

תגובות

15. thinker לפני 8 שנים
Druze City
14. אחד מהשורה לפני 8 שנים
לבדוק את עצמנו
13. דורזי לפני 8 שנים
להגיד את כל האמת בבקשה
12. עספיא לפני 8 שנים
פהמי צודק
11. חלבי קוח לפני 8 שנים
לא מתיחסים לאיש לא שפוי כפהמי
10. בדיחה לפני 8 שנים
חשבתי מדינה דרוזית
9. סאחלי חאלד לפני 8 שנים
האסלאם בעולם 70 מליארד איש
8. דלאויי לפני 8 שנים
ליכודניק אמתי
7. בחור לפני 8 שנים
למה להתנגד
6. محلل سياسي לפני 8 שנים
هذه دولة أسرائيل
5. מבין לפני 8 שנים
מי יעזוב את הכרמל ויגור שם?
4. למס 1 לפני 8 שנים
מוזמן לגור בכפר החדש
3. צעירה לפני 8 שנים
פהמי אתה אדם לא שפוי
2. צעיר משוחרר לפני 8 שנים
למי שיש בעיה שלא יעבור לשם
1. רני עואד לפני 8 שנים
פהמי מספיק להיות דו פרצופי

מומלצים