התוכנית לפיתוח הישוב הדרוזי והצ'רקסי בסימן שאלה

הממשלה אישרה את התכנית לפיתוח ולהעצמת היישובים הדרוזים והצ'רקסיים לשנים 2016-2019,ליקטנו לכם את כל המספרים של התקציבים, השאלה אם המועצות ידעו לנצל את הכסף עם הסגל המקצועי שיש להם או שהכסף ישמר כמו תמיד בקופה הממשלתית.

10.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התוכנית לפיתוח הישוב הדרוזי והצ'רקסי בסימן שאלה

הממשלה אישרה לפני זמן קצר תכנית רב שנתית לפיתוח והעצמת היישובים הדרוזים והצ'רקסים שהביא ראש הממשלה נתניהו, בעלות של כשני מיליארד שקלים. התכנית נוגעת בתחומי חיים רבים: חינוך, בינוי ותשתיות רווחה וחברה ותעסוקה.

במשך שנים ממשלת ישראל מאשרת תקציבים לכפר הדרוזי, הכספים בחלקם הגדול לא מנוצלים בעיקר בגלל אופן העבודה ובעיקר הצוות המקצועי שלא כל כך מוכשר לדעת לבנות תוכניות לאותם תקציבים.

ראשי המועצות שנדרשים להתחלק עם כל סעיף וסעיף, רבים מי יכול לקבל יותר מהתקציב ואז אין הסכמה והתקציב חוזר לקופת המדינה.

תסתכלו טוב על התקציבים של תכנון מפורטות באדמה פרטית והרחבת גבולות ושיקום שכונות ותיקות, שם למשל לא כל הישובים נכללים.

התוכנית שממשלת ישראל מאשרת לשנים 2016 עד 2019 היא תוכנית ענייה, אבל יעילה מאוד אם תנוצל באמת, לפחות להתפתחות הנוער הילדים והספורט, אבל כמו שאנחנו מכירים את הכפר המרוסק בחובות מהעבר, שום דבר לא ישתנה חוץ מנפח שכר נוסף של הקרובים לצלחת.

הצלחת התוכנית יכולה להיות אמתית רק במקרה של אכיפה ודרישה לדעת היכן הכסף מושקע באמת ע"י משרדי הממשלה, שנותנים את הכסף ובעיקר משרדי האוצר, התחבורה, הכלכלה והתיירות.

תכנית לפיתוח ולהעצמת היישובים הדרוזים והצ'רקסיים  לשנים 2016-2019, בהמשך להחלטת ממשלה מספר 2332 מיום 14-12-2014 והחלטה מס' 59 מיום 7-6-2015, משמעות ההחלטות קיצור לוחות הזמנים להחלטה מספר 59 לפיתוח הישוב הדרוזי והצ'רקסי.

להל"ן הסעיפים התקציביים שיושקעו בתוכניות, מדובר במספר גדול של מליוני ש"ח.

בתוכנית חיזוק תכנים פדגוגיה ותגבור חינוכית תוכנית שתוכן בישותף משרד החינוך ופורום ראשי הרשויות הדרוזיות עד תאריך 1-3-2016, היקף התוכנית יעמוד על 180 מליון ש"ח בפריסה לארבע שנים מהם 70 מליון ש"ח במימוןמשרד החינוך כ 27.5 מליון ש"ח לשנה ל19 כפרים.

בנוסף בינוי ותשתיות רווחה היקף התוכנית יהיה 80 מליון ש"ח בבתוך ארבע שנים מקור התקציב ממשרד הרווחה והאוצר.

ועוד שיקום חברתי פרויקט מישותף בין משרד השיכון לראשות המקומית עלות הפרויקט לכל הכפרים 16 מליון ש"ח בכל שנה 4 מליון ש"ח לכל הכפרים.

דברי ראש הממשלה נתניהו עם אישור התכנית: "התכנית תסייע לצמצם פערים ולקדם את האוכלוסייה שמשרתת בצה"ל ורואה עצמה חלק ממדינת ישראל".

ניתן לעיין בתכנית בקישור הנ"ל

 

דליה

תגובות

3. هذا الجندي وهذا الحيط לפני 8 שנים
اكبر معارض لرفيق حلبي
2. אזרחית לפני 8 שנים
כולי תקווה שהפעם יעמדו במילה שלהם
1. محلل سياسي לפני 8 שנים
نحنو نرحب

מומלצים