עושים הרבה כסף על חשבונכם בדליה

ושוב מעלים לכותרות ומדברים על סוגיית שלטי חוצות המוצבים בדליה ושהמועצה לא גובה כספים עבורם מזה שנים, בעוד המועצה עושה שרירים על העסקים המקומיים ולא על אותן חברות פרסום, שווה פרסום

14.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עושים הרבה כסף על חשבונכם בדליה

 בדוחות הביקורת צוין סעיף גדול של שלטי חוצות שעד יום זה לא הוסדר וקופת המועצה לא זוכה לש"ח אחד מאותם בעלי חברות.

מאז שנכנס רפיק חלבי למועצה עבר הרבה זמן, תשאלו את מי שהיה צריך לפרסם מכרז בעניין ויגיד לכם תפנו לרפיק , שאלות רבות מעורר הדבר הנ"ל שבכל פעם הם יוצאים ואומרים שבעל החברה ישלם עד סוף השנה.

לפני שלוש שבועות פנינו לרפיק חלבי ושאלנו מדוע נשאר ההפקר הנ"ל, רפיק עונה שבסוף השנה החברה תשלם למועצה, רפיק לא מדבר על מכרז ולא על נוהל תקין ולא על שום דבר שניתן להקשיב לו ולהגיד נכון המועצה באמת עושה, ככל הנראה רפיק חושב שהוא מנהל מכולת בשכונה וזה כסף פרטי שלו ואם שכח שיבין שהכספים האלה מגיעים לציבור.

להזכיר לכם שבתקציב 2015 לפני שנה ובתקציב של 2016 שאושר, לא נמצא בסעיפי התקציב שילוט פרסום חוצות, רק ציינו שלטים של בעלי עסקים מקומיים.

מדוע מועצת דליה מעלימה עין מהשלטים שמוצבים ברחובות דליה ועל קיר מגרש הכדורגל, שמשמשים לפרסום עסקי של כל מני חברות שלא משלמות שקל אחד לקופת המועצה?.

השלוט בדליה

הדברים האלה נכתבו ע"י יוסף משלב ורפיק חלבי לפני שנתיים בערך, עם כניסתו של רפיק לתפקיד

בשאילתה למשרד הפנים, לשכתו של מנהל המחוז במשרד הפנים יוסף משלב מפנה את שאלתנו לאחראים ובין היתר למועצת דליה, ראש המועצה רפיק חלבי בתשובה למחוז כותב, (ציטוט מתשובת רפיק):

"אנחנו במועצת דליה בהליך הכנת מכרז להסדרת שילוט באזורים ציבוריים, ואף נבחר מומחה להסדרת העניין, לגבי 4 השלטים על קיר מגרש הכדורגל של באהר זועבי, נשלחה אליו דרך היועץ המשפטי דרישה להסיר את השלטים ולשלם את חובו למועצה, כך סוכם לאחר פגישה איתו, אנחנו בשלב אחרון לטיפול באחת מהבעיות הקשות של מועצת דליה".

באותה תקופה, מבקרת המועצה עו"ד סועאד חסון, התייחסה לסוגיה, עו"ד סועאד העבירה תגובה לשאילתה שהפנינו לה בעניין שלטי החוצות בדליה, דבר שממשיך להתנהל באופן כזה, למרות כל ההתראות ולמרות מה שכתבה בדוח שלה, מדוע רפיק לא פועל נגד השלטים האלה?

עו"ד סועאד כותבת בתגובה למערכת פורטל הכרמל, "מר חסין חלבי עורך פורטל הכרמל

השלוט בדליה1. הסדרת נושא השילוט בתחום המועצה עלה במספר דוחות ביקורת שערכה הח"מ. האחרון הוא דו"ח הביקורת לשנת 2012 שכלל עדכון נכון לסוף שנת 2013.  מפנה את כב' לאמור בדו"ח, סעיף 1.6, עמודים 44-50 .

2. צר לי שחרף המלצות ופניות שונות ונישנות בנושא, טרם הוסדר תחום השילוט והשלטים, בין היתר, המפרסמים לכאורה המשיכו לפרסם שלטים בשטחים ציבוריים ללא היתר כדין.

3. במהלך שנת 2014 נערך סקר שילוט עסקים והוטמע במערכת הגביה. המועצה צפויה להוציא הודעות חיוב למפרסמים. נוסף על כך, דווח כי המועצה נערכת לפרסם מכרז בנושא מתן רשות שימוש ופרסום שלטים בשטחים הציבוריים בתחומה.

יתרה זו, דווח כי נשלחו התראות למפרסמים שלטים שלא כדין בשטחים ציבוריים.

4. ראוי להפנות את השאילתא שבנדון והשאלות שכב' מעלה בהתייחס להפעלת סמכויות ראש המועצה בתחום זה אליו ולקבל את תגובתו.

בכבוד רב, סועאד זהראלדין-חסון, עו"ד מבקרת המועצה".

בעניין שלטי חוצות, מאז שרפיק הגיב למשרד הפנים, התחלפו 5 פעמים השלטים, כולל פרסום לרשימות שהתמודדו לכנסת ה20 שהסתיימו לא מזמן ועניין הפרסום ממשיך ללא כל מפריע, אף אחד במועצת דליה לא מעוניין לעצור את הביזיון שנגרם לרכוש הציבורי.

יש לציין שניתן לעשות הכנסה מאוד מכובדת משלטי חוצות אם העניין יתנהל בצורה תקינה.

תגובות

5. اتطوط ابو رياح לפני 8 שנים
مشاكل
4. אמיר לפני 8 שנים
תתעוררו אנשים
3. חלבי לפני 8 שנים
בימים אלה הכפר מוצפ בתצפיתני שלטים
2. לא יעזור לך פורטל הכרמל לפני 8 שנים
דליה+ עוספיה
1. مواطن לפני 8 שנים
أسف على هذه البلاد

מומלצים