גם היום השכונה בדליה טובעת בביוב

למרות הפניה לבית המשפט ע"י 10 מתושבי שכונת ראבעת אלגוז בדליה וקביעת כבוד השופט שלמה לבנוני ששתי המועצות ישלמו 40 אלף ש"ח קנס בנוסף לדרישה לתיקון מידי של המצב לא הועילה, תושב: "המועצה הנוכחית משקרת אותנו".

22.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גם היום השכונה בדליה טובעת בביוב

כבר בשנת 2013, בשנת הבחירות לרשות המקומית, פרסמנו שהתושבים משכונת ראבעת אלגוז בדליה, שפנו לערכאות משפטיות נגד מפגע הביוב והריח החריף בשכונה יפוצו ב400 ש"ח ליום ויועברו לבית מלון, עד שימצא פתרון עבורם, כך קבע השופט שלמה לבנוני סגן נשיא בית משפט השלום חיפה.

מאז ועד היום, מישהו רצה להרדים את התביעה ולהשתיק את הקולות והדרישה לחיים נורמליים בשכונה, ללא ריחות בלתי נסבלים וככל הנראה ככל שפנו לשאול קבלו תשובות שמרחו אותם, שיתקנו, יסדרו, זו ירושה שיטפלו בה והעניין נמשך ונמשך.

יש לציין שמועצת דלית אל כרמל בשיתוף עוספיה, השקיעה כסף רב של מיליונים בתיקון הקו הראשי הזה ושוב ושוב הקו קרס והריחות נמשכות, ניתן לתקן את הקו הנ"ל בצורה ישירה אם מישהו יפקח על ההשקעות באמת.

תושב השכונה שבקש שנבדוק את הנושא, מספר לנו על הפניות החוזרות למועצה המקומית והמציאות שאין עם מי לדבר : "במחלקת ההנדסה לא מבינים מה אנחנו רוצים, הנהלת המועצה מתחמקת מהבקשות שלנו והסבל שנו ממשיך, יתכן שבגלל שאנחנו נמנים על תומכי רפיק חלבי, צריכים לסתום את הפה ואסור לנו לדבר, זה מה שאנחנו מבינים מאי הטיפול".

מה קורה באמת ולמה המפגע הזה נמצא רק בשכונה הזו? מערכת הביוב שמחברת את שני הכפרים עוספיה ודאלית אל כרמל, תוכננה לתת מענה לשני הישובים ששותפים יחד להזרמת מי הביוב לקדם טיפולי, שנמצא לפני סת שרה בדליה ומשם לחוף כרמל.

תכנון לקוי ולא ברור איך הוא נגרם ומי אשם בו, לא המשיך את קו הסניקה עד לקדם טיפולי, אלא רק עד מרכז דליה ומשם כל הביוב מתחבר יחד עם הבתים בשכונה, מה שגרם לקריסת כל המערכת וגרם לבקע הזה.

בשנת 2013 המועצה מצאה פתרון לריחות החריפים והציבה מיכלים עם חומרים שהוזרמו לתוך הצנרת, החומר הזה הוא מרדים ריחות חריפים, כל מיכל כזה שמספיק ליומיים נקנה בעלות אלפי ש"ח בכדי לתת פתרון זמני, במצבים מיוחדים שהחומר לא הוזרם הריחות התפשטו בצורה אדירה וקשה לכל עבר, מה שגרם לתושבים קושי לנהל את חייהם בשכונה.

כבוד השופט שלמה לבנוני סגן נשיא בית משפט השלום חיפה, לפי מה שהוצג ע"י חוות דעת מומחים, שעוצמת הריחות היא מעל המותר ומוגדרת מעל התקן שעוצמתה מגיעה ל5 מהגבוהות ביותר והמסוכנות לסביבה.

ככל שמעיינים בפרוטוקולים ובדיונים מבינים שאם היתה אכיפה  וניהול תקין לא היו צריכים לחכות לכל ההחלטות של בית המשפט.

.

השכונה
.

תושבי שכונת ראבעת אלג'וז בדליה בזמנו חסמו כביש ותלו שלטים שנכתב בהם על הריחות החריפים של הביוב בשכונה..

ביקשנו את תגובת מועצת דליה בנדון, כשזו תגיע תפורסם.

השכונה

ניתן לעיין בדוח הכולל בקישור שפורסם כאן בתאריך 29-9-2013 קישור

{YouTubeVideo id=Zf_H1fsLb50}

תגובות

8. ביר דובל לפני 8 שנים
גם אנחנו
7. נסראלדין לפני 8 שנים
חלת עלי
6. חסוני לפני 8 שנים
מצב עגום בשכונה של החברים שלנו
5. תושב לפני 8 שנים
אין ספק שהביוב נוטף מהראש
4. אחמד לפני 8 שנים
מי שיודע יודע
3. חלבי קוח לפני 8 שנים
רפיק הזה בושה וחרפה
2. דלאויי לפני 8 שנים
בזמן כרמל דברתם הרבה ומה עכשיו
1. תושב השכונה לפני 8 שנים
סובלים סובלים

מומלצים