אזרח צריך לשלם ארנונה ומים ולא לעבור עבירות בניה

"לאחרונה הכשרנו בצדק כמעט את כל הבניה הלא חוקית במגזר הערבי, בגלל שהשלטונות בעבר לא קידמו תוכניות של המגזר, אבל מכאן ולהבא מחויבים כולם לבניה על פי חוק. אזרח זה אזרח, ערבי כיהודי" כך אמר יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם.

24.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אזרח צריך לשלם ארנונה ומים ולא לעבור עבירות בניה

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם הודיע בעת סיור שערכה הוועדה בלוד, כי יציע חקיקה לפיה בערים מעורבות, בהן יש מעל 20% תושבים לא יהודים, יהיה סגן ראש עיר ערבי בשכר, מעבר לתקן הרגיל. "הדבר חשוב ברמה ההצהרתית", הסביר היו"ר אמסלם. כן התייחס לשכונה פרדס שניר: "זו הבעיה הכי מסובכת של העיר וחייבים לטפל בה. זו אינה דווקא בעיה של האוכלוסייה הערבית. בכל עיר גדולה יש אזורים שלמרות שכולם מסביב התקדמו, אותם הותירו בשנות ה-50. הממשלה חייבת לצבוע תקציבים להקמת תשתיות, כמובן על בסיס תב"עות מאושרות".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם הוסיף: "כמובן אי אפשר לאחוז במקל בשני קצותיו. לאחרונה הכשרנו בצדק כמעט את כל הבניה הלא חוקית במגזר הערבי, בגלל שהשלטונות בעבר לא קידמו תוכניות של המגזר, אבל מכאן ולהבא מחויבים כולם לבניה על פי חוק. אזרח זה אזרח, ערבי כיהודי צריך לשלם ארנונה ומים ולא לעבור עבירות בניה. אם מחליטים לטפל, כולם נכנסים למסגרת. אין צורך בהסכמות. בכל עיר יש הפקעות ופינויים גם כשהאזרח לא רוצה. אם יש פיתוח התושבים מרוויחים. ערך הנדל"ן שלהם עולה. העיריה לא יכולה להוביל את כל זה לבד. זו חייבת להיות החלטת ממשלה".

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו ערך לחברי הוועדה סיור ברחבי העיר. הסיור עבר בשכונת גני אביב, שיש לה תחנת רכבת משלה, מה שמאפשר להם להגיע תוך 12 דקות לעזריאלי בתל אביב, ומשם לשכונת הרכבת, השכונה הגדולה בלוד, עליה אמר: "המדינה התעוררה אחרי שבנו כאן 2000 בתים ללא היתר על קרקע חקלאית פרטית, והחליטה לעשות תוכנית מתאר. לפני שנה הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית. ניסו להשאיר מצב קיים ולסדר תשתיות. הפקיעו שטחים למבני ציבור. יש פרויקטורית לכל הנושא במשרד ראש הממשלה. בינתיים מתגוררים כאן 15,000 תושבים ללא תשתיות, ללא ניקוז. אני נבחרתי כמועמד הליכוד לראשות העיר ונתמכתי על ידי הגרעין התורני, אבל באתי ואמרתי, הדבר הזה לא יכול להימשך. לא ייתכן שבמאה ה-21 תושבים יחיו ללא חשמל מסודר, ויעבירו כבל מאולתר שמסכן חיי אדם".

עבד אל כרים אזברגה, חבר מועצה: "תוכנית לד 1300 ממערב למסילה מחייבת גיוס תקציבים לתשתיות. דרושים 300 מיליון ₪. וחייבים לחבר חשמל ומים לבתים. יש הרבה בתים היום רק עם טופס 2 ולא טופס 4. חייבים להוציא הנחיה ולדאוג לתקציב".

פרג' אבו פרג', חבר מועצה: "בלד 1300 התחלנו ליישם פיילוט בהסכמת 100% של התושבים. אף אחד לא שם אבן על אבן בלי אישור, אבל אם לא תהיה תשתית בזמן הקרוב הכל ירד לטמיון".

אקראם סאקאללה, חבר מועצה: "אם השכן שלך מבסוט אתה תהיה מבסוט. צריך להתייחס גם לדהמש, יש שם 600 תושבים בלי כתובת, בלי זהות. שכונה שלא שייכת לאף אחד".

ח"כ זוהיר בהלול: "זו תהיה בכיה לדורות אם תוכנית הממשלה למגזר הערבי לא תכלול גם ערים מעורבות. זו תהיה מיתת נשיקה למרקמי החיים של חיים משותפים. פשע לאור יום".

ח"כ אוסאמה סעדי: "ביקשתי מיו"ר הוועדה לקיים את הסיור בלוד, והוא נעתר. כולנו מוכנים להירתם לטובת לוד. יש פה מצוקה הגובלת בתת תנאים. הבעיה הקריטית היא תשתיות. הכי דחוף חיבור תקני לחשמל. לפי התקנות של שח"ל, ברגע שיש תוכנית מאושרת אפשר לא לחכות לטופס 4. הוועדה צריכה לקרוא לשר האוצר לחתום על התקנה. היום החשמל פירטי וזה מאד מסוכן".

ח"כ עבדאללה אבו מערוף: "הדיאגנוזה ידועה. עכשיו צריך טיפול נכון".

סגן ראש העיר אביב וסרמן: "יש פה פלא. בלב שכונת הרכבת פועל בית ספר מדהים עם מנהלת וצוות מורים יוצא מהכלל. זה בזכות שיתוף פעולה בין מנהיגות מקומית למי שהיה שר החינוך גדעון סער שביקר פה כל חודש. היום יש טיוטת תוכנית רצינית – הסכם גג לוד, שמכיל את כל המורכבויות של העיר. היינו רוצים שראש הממשלה בעצמו יבוא ויראה את הפוטנציאל של העיר ויתמוך בהסכם הגג המתגבש".

גיל חדד, חבר מועצת העיר: "היום יש הגירה שלילת לשכונת מצליח ברמלה, למודיעין ולשוהם. בלוד אין כרגע פרויקט בניה של דירות 3-4 חדרים לחילונים. משרד השיכון מתנגד להקים שכונה כזו, הם רוצים בתוך העיר להרוס ולעשות פינוי בינוי. כל יום שעובר, זוגות צעירים חזקים עוזבים למצליח. חייבים להקים שכונה לזוגות צעירים".

תגובות

מומלצים