אטרקציות בקרפטוס

עם הגבות העבות והבעת הפנים הצנועה והגאה, אין ספק שהנשים בכפר הקטן "אולימפוס", שנמצא הרחק בהרים בצפון האי היווני קרפטוס, שונות מהנשים באיים האחרים.

27.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אטרקציות בקרפטוס

בחלק זה של קרפטוס 300 קילומטרים מרובעים של נוף פראי וקשה, קו חוף מסולע וגלים שמתרסקים אל החוף.

אבל, כשתגיעו לצפון האי, באחת מאותן טיסות לקרפטוס, תוכלו ליהנות ממטעי הזיתים ומהמפרצים הנסתרים שהופכים את האזור הזה לאתר היפה ביותר בקרפטוס.

לא קל להגיע לכפר המבודד "אולימפוס". אפשר לנסוע במכונית אבל קחו בחשבון שהדרך לא סלולה ומלאה במהמורות והמדרונות תלולים משני הצדדים. לכן, אולי תעדיפו להגיע למקום במעבורת שיוצאת פעמיים ביום מעיר הבירה של האי, Pigadia.

המון טבע ואתרים דתיים והיסטוריים

האטרקציות בקרפטוס נעות בין אתרים דתיים והיסטוריים לאטרקציות שמציע הטבע בכבודו ובעצמו. במקום עדיין נשמרים מנהגים עתיקים רבים שהם אוצר עבור אתנולוגים, וחלקם ידוע היטב בעולם, כמו אתר המורשת העולמית שכבר דיברנו עליו, הכפר אולימפוס.

- מוזיאון לפולקלור

המוזיאון מעניק סקירה של כלל התיעוד הארכיאולוגי שנמצא באי. יש מוזיאונים בכפרים Arkasa, אולימפוס ו-Othos – שמתמקדים בהיסטוריה ובתרבות של תושבי האי ומציגים תלבושות מסורתיות, תמונות, חפצים שונים ופריטים.

- Palioksatro (טירה עתיקה)

המבנה שמתנוסס מאחורי הכפר הוא ה"אקרופוליס" המקומי, ה-Paliokastro. בטירה תמצאו שרידים מהאקרופוליס המיקני עם הקירות הקיקלופיים שלו (סוג של בנייה באבני גיר שמוצמדות זו לזו ללא מלט ועם מינימום רווח ביניהן). בני התרבות המיקנית שלטו בחלקה הדרומי של יוון עד הכיבוש הרומי והאקרופוליס היה מיושב עד לתקופה הביזנטית המאוחרת. אפשר לראות גם את רצפת הפסיפס הצבעונית בכנסיית Aghia Anastassia מהמאה ה-5.

- גלישת רוח

קרפטוס הוא מקום מצוין לגלישת רוח עם רוחות meltemi (רוחות צפוניות ערות) שמתחילות מהצפון כלפי מטה לאורך כל ההרים הגבוהים. בחודשים יולי ואוגוסט, כמעט בכול יום הרוח נושבת בחוזקה.

- צלילה

בתחילת 2007 הוקם באי היפהפה קרפטוס בית הספר הראשון לצלילה. המשרד הראשי ממוקם במרכז Pigadia בסמוך לכנסייה הגדולה Aghi Apostoli. תוכלו להתבונן ולהתפעל ביופי שמתחת למים על ידי הצטרפות לאחת הקבוצות הקטנות. מובטח לכם נוף שמציע בטיחות מוחלטת והגנה על איכות הסביבה.

- חוף סנט ניקולאס

החוף שממוקם ב-Arkasa, דרומית מערבית ל-Pigadia, הוא חוף מאורגן היטב. זהו אחד החופים הטובים ביותר באי עם חוף חולי, חול לבן ויפהפה וים רדוד, ולמרות זאת פופולרי מאוד בגלל הגלים הגבוהים. יש במקום מיטות שיזוף ושמשיות, מקלחות, מסעדות וניתן להגיע לחוף גם ברכב.

ולבסוף, למרות שקרפטוס הוא אי קטן, הוא יוצא דופן בגלל המסורת העשירה ששורשיה נעוצים בזמן העתיק ובמיוחד בגלל המסירות של האנשים המקומיים שמקפידים לשמור על המנהגים והמסורות שלהם, וממשיכים לחיות על פי ערכים אלה.

תוכלו להשתתף ב-glenti הקרפטי, בחגיגות של יוון האורתודוקסית ובאירועים חברתיים במיוחד חתונות, הטבלות, והענקת שם לנולד, לאחר ארוחה שכוללת מנות מקומיות מסורתיות. זהו אחד האירועים המפורסמים ביותר – שכרוך בהכנות שנמשכות שבוע כאשר ביום הטקס עצמו מוזיקאים מקומיים מתחילים לנגן בבוקר ומסיימים את הסעודה החגיגית יומיים שלושה מאוחר יותר.

קרפטוס

תגובות

מומלצים