חוק חדש יחייב את קופות החולים לקבל ילדים עד חצות

02.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חוק חדש יחייב את קופות החולים לקבל ילדים עד חצות

היום (ג') נערך בכנסת יום מיוחד לציון 20 שנה לארגון בטיחות הילדים 'בטרם'. בוועדה לזכויות הילד הוצגו נתונים בדבר היפגעות ילדים. קרוב ל-40% מהפניות לטיפול בילדים בחדרי מיון מתבצעות בשעות המאוחרות (על פי דו"ח המועצה הלאומית לשלום הילד "לקט נתונים מתוך השנתון "ילדים בישראל- 2015").

בשעות אלו קופות החולים אינן מספקות שירותים דחופים לרפואת ילדים, דבר שגורם לעומס רב בחדרי המיון ולפגיעה ביכולת של חדרי המיון לטפל בילדים כראוי.

בחוק שהוגש על ידי ח"כ מוטי יוגב, מוצע לחייב את קופות החולים להציע שירותים דחופים לרפואת ילדים גם בשעות הערב עד שעת חצות הלילה ובכך להביא לשיפור השירות ולהפחתת העומס בחדרי המיון בבתי החולים.

יש לציין כי הצעה דומה הוגשה כבר בכנסת הקודמת על ידי מי שמשמש כשר הבריאות כיום ח"כ יעקב ליצמן ולכן היא צפויה לקבל את תמיכתו בממשלה.

יוזם החוק, ח"כ יוגב אמר "בועדה לזכויות הילד עסקנו ביוזמות ובמודעות תקשורתית שפיתח ארגון בטרם, לבטיחות ילדים, בין היתר למניעת שכיחת ילדים ברכב ועוד. חוויתי ודמעתי עם כאבם הגדול של חברים שקברו את ביתם בקיץ לפני שנה וחצי. זו חובתנו לעשות כל שלאל ידינו לבטיחות ולהצלת חיי  ילדינו - עתידנו."

יוגב הוסיף: "יזמתי הצעת חוק למחויבות קופות החולים לפתוח את המרפאות עם רופא ילדים, יום- יום עד חצות.
דבר זה ינגיש את מיידיות רופא הילדים לילדים הזקוקים לרופא ובמקביל ישחרר את חדרי המיון מעומס של 500 ילדים המפונים מידי לילה לבתי חולים ומקשים על בתי החולים את האבחון והטיפול בילדים שלעיתים מידיות הטיפול בהם קריטית.

יחד, בקידום יזמות שונות של הדרכה ובטיחות, נציל חיי ילדים וחיים בכלל."

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' בירכה: "כל מהלך  לקידום בטיחות הילדים בישראל הוא מבורך וחשוב. לצערנו מגיעים 520 ילדים בכל יום למיון וצריכים למנוע ככל האפשר תופעה כאובה זו"

בנוסף לח"כ יוגב, חתומים עליו הח"כים - אורלי לוי אבקסיס, מיקי זוהר, בצלאל סמוטריץ', יעקב מרגי (יו"ר ועדת החינוך של הכנסת), מירב בן ארי ונורית קורן.       

תגובות

מומלצים