איך להפחית סיכונים להריון בסיכון גבוה

הריון בסיכון גבוה הוא מונח רפואי המתייחס לסיכויים גבוהים יותר מבחינה סטטיסטית כי יופיעו בעיות אצל העובר או האם. מהם המצבים שעלולים לגרום הריון בסיכון גבוה ומה אפשר לעשות על מנת להפחית את הסיכון?

03.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך להפחית סיכונים להריון בסיכון גבוה

לא מדובר במצב רפואי אמיתי אלא באפשרות להתקיימות סיכונים על מנת שמערך הבריאות יוכל לספק מענה טוב יותר לנשים המצויות בקבוצה זו.

מהם המצבים שעלולים לגרום הריון בסיכון גבוה ומה אפשר לעשות על מנת להפחית את הסיכון? על כך בשורות הבאות.

הפחתת סיכונים

בראש ובראשונה, ישנן מספר המלצות ברורות וגורפות למזעור הסיכונים, כדוגמת הימנעות משימוש בסמים, מצריכת אלכוהול ומעישון. מלבד זאת, מומלץ להקטין את מידת החשיפה של האם ההרה לגורמים סביבתיים מזהמים, כגון כימיקלים ועשן הנפלטים מארובות מפעלים. מעבר לכך, המלצה כללית וגורפת היא להגיע לכל בדיקות ההיריון ולהקפיד על הוראות הרופא. לצד הנחיות אלו קיימות מספר המלצות ספציפיות שנמצאו טובות להפחתת סיכוני הריון.

לדוגמא, ישנם מחקרים המעידים כי מתח ולחץ נפשי מובילים להפלות, ולכן כדאי לשמור ככל האפשר על שקט ורגיעה, הגם שמדובר בתקופה לא פשוטה לאישה ההרה. מלבד זאת, מומלץ להקפיד על תזונה מסודרת ואיכותית, הכוללת ירקות ירוקים, דגני בוקר, קטניות, מיץ תפוזים, צריכה יומית בהתאם להמלצות משרד הבריאות של סידן וחומצה פולית, והימנעות ככל האפשר משתיית קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין.

לשאלות בנושא הריון ולידה פנו למומחים בתחום כעת (אן-ליין)!

ממה נובע הריון בסיכון גבוה

ישנם מספר מצבים רפואיים העלולים להוביל בפני עצמם להריון בסיכון גבוה, כאשר ההמלצות שלעיל עשויות לסייע במניעתם אך לא באופן גורף. לדוגמא, כמות גדולה מדי של מי שפיר נמצאה קשורה במנח עכוז, דימום מוגבר בלידה, לידה מוקדמת וקשר בטבור.

גם הידבקות בזיהומים ומחלות מעלה את הסיכון, ובמידה שישנה הידבקות במחלות זיהומיות כמו צהבת או אדמת חשוב מאוד לוודא שהמחלה לא הגיעה גם לעובר. מצב נפוץ נוסף הינו סכרת הריון הקשורה בניתוחים קיסריים, סיבוכים שונים לידה, בעיות בריאות של התינוק הנולד כמו דם צמיגי וקשיי נשימה, ואפילו מות העובר בתקופת ההיריון.

מלבד זאת, כפי שנכתב לעיל הריון בסיכון גבוה הינו מונח סטטיסטי, אליו נכנסות באופן אוטומאטי נשים שעברו בעבר לידות מוקדמות, וכן הריון שיש בו יותר מעובר אחד. ישנם עוד מספר מצבים מסוכנים ועל מנת לקבל מידע מקיף אודותם יש להתייעץ עם רופאי הנשים.

הריון

תגובות

מומלצים