אדלשטיין נפגש עם תלמידים במסגרת מיזם מתחברים לכנסת

הכנסת באה למגדל העמק יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ביקר במגדל העמק ונפגש עם תלמידים במסגרת מיזם מתחברים לכנסת, ילדי מגדל העמק הפכו לחברי כנסת ליום אחד.

04.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אדלשטיין נפגש עם תלמידים במסגרת מיזם מתחברים לכנסת

תחילת הביקור של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבית "יד לבנים" שם התקבל על ידי ראש העיר אלי ברדה, סגניו, חברי מועצה, בעלי תפקידים וחברים.

לאחר קבלת הפנים שכללה סקירה על תנופת הבנייה וההתפתחות של העיר המשיכו יו"ר הכנסת וראש העיר לסיור בין בתי הספר בעיר בתחילה "עליזה בגין" שאירחו את ילדי "גיורא יוספטל" ובהמשך בבית ספר "נופים" שאירחו את ילדי בתי הספר "האר"י" ו"יגאל אלון" לפעילות חינוכית ומפגש סיום התקיים בהיכל התרבות העירוני עם 700 תלמידי חטיבות הביניים "יערת העמק" ו"אורט רוגוזין" לשיח משותף בנושא הכנסת ונבחריה.

במסגרת היוזמה "מתחברים לכנסת" החליט יו"ר הכנסת אדלשטיין להוציא את הפעילות הפרלמנטרית ממסדרונות הכנסת לשטח ברוח "חוויית דמוקרטיה" והשבוע הגיעו כאמור לבתי הספר במגדל העמק שם הפעילו את התלמידים בארבע תחנות למידה, משחק והפעלה בהתאמה לשכבות הגיל: "הכנסת, נעים להכיר", משחק הצבעה במליאה, משחק סולמות וחבלים בנושא חקיקה, הדמיית דיון בוועדה, משחק מגילת העצמאות, משחק נציגי העם, סיור וירטואלי בעזרת טאבלט, משחק ראשים מדברים ועוד.

במהלך הפעילות עשו התלמידים היכרות עם תפקידיהם של חברי הכנסת, הכלים העומדים לרשותם בעבודתם תוך התמקדות בנושא החקיקה, כאשר העלו הצעת חוק להורדת גיל הבחירה לכנסת ל 16 והציגו טיעונים בעד ונגד הצעת החוק החדשה לאחר שזאת הוגשה ועברה בשלוש קריאות נעל יו"ר הכנסת הצעיר בצוותא עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את הישיבה החגיגית.

לדבריי יו"ר הכנסת ומדריכי מרכז המבקרים, מטרת הפעילות היא לקרב את התלמידים לחוויית הדמוקרטיה כפי שהיא באה לידי ביטוי בעבודת הכנסת עם שימת דגש לעיקרון הייצוגיות ועיקרון החלטת הרוב.

"המנהלים והתלמידים שמחו על הביקור ועל הפעילות האינטראקטיבית שהציגה את פעילות הכנסת בדגש על זכויות מיעוט, ייצוג לכלל המגזרים, שוויון וצדק" אמר ראש העיר ברדה והוסיף: "התלמידים למדו כי הכנסת על וועדותיה נראית אחרת וטובה יותר ממה שנראה מעל מסכי הטלוויזיה".

ברדה ואדלשטיין

תגובות

מומלצים