הכבד של הלוחמת הדר כהן ז"ל הושתל בגופה של תושבת דליה

לוחמת מג"ב הדר כהן שנהרגה בשער שכם בירושלים ע"י מחבלים, ומנעה בגופה פיגוע גדול יותר, עכשיו במותה גם מצילה חיים של בחורה דרוזית מדאלית אל כרמל.

06.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכבד של הלוחמת הדר כהן ז"ל הושתל בגופה של תושבת דליה

למערכת פורטל הכרמל נודע כי הלוחמת הדר כהן ז"ל שנרצחה בפיגוע בירושלים היתה חתומה על תרומת אברים, ובמותה היא הצילה את חייה של צעירה בת 44 תושבת דאלית אל כרמל, שהושתל בגופה הכבד של הדר ז"ל.

צוותי תיאום ההשתלה בבתי החולים, ערכו לצעירה מדליה בדיקת רקמות ואלה נמצאו מתאימות לרקמות הכבד של הדר.

מיד החלו פעולות מרתוניות שהביאו להשתלת הכבד בגופה של תושבת דליה, הניתוח עבר בהצלחה ובינתיים מחכים לראות איך הגוף יקבל את האיבר המושתל.

רש"ט הדר כהן נפצעה אנושות בפיגוע בשער שכם, בו שלושה מחבלים ירו לעבר הלוחמים. הדר הגיעה לבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנפצעה אנושות. הרופאים נלחמו על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

"הדר פעלה בגבורה ובנחישות, וכאשר אחד המחבלים החל לדקור לוחמת הצליחה לדרוך את הנשק ולחסל את המחבל. מחבל נוסף ירה מספר כדורים, ולצערנו פגע בהדר ופצע אותה קשה מאוד", סיפר סנ"צ שלומי יוסף, מפקד הגדוד שבו שירתה הדר. "הדר הובלה לבית החולים במצב אנוש, שם הרופאים נלחמו על חייה ולסוף נאלצו לקבוע את מותה. אני משתתף בצער המשפחה".

רש"ט הדר כהן ז״ל, בת 19, תושבת אור יהודה הועלתה בדרגה לאחר מותה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים,  והותירה אחריה הורים, אח ואחות. 

יש לציין כי על אף שהשתלת איברים הפכה עם השנים לסיפור הצלחה, קיים מחסור מתמיד באיברים להשתלה וקושי בהיענות לביקוש, כתוצאה ממודעות נמוכה בקרב הציבור, תפיסות תרבותיות ודתיות ובעייתיות באיתור התורם הפוטנציאלי.

בכל שנה מאות בודדים זוכים להשתלה כאשר מאות אחרים מחכים בתור ואנשים רבים נשארים ללא מענה וחלקם לא יזכו להאריך חיים. המחסור באיברים לתרומה הינו בעיה אוניברסאלית. ישראל היא בין המדינות הנמוכות בעולם בשיעור ההיענות לתרומת איברים.

השתלת איברים מאוד חשובה בהצלת חיים, על כן יש להעלות את המודעות לנושא בקרב הציבור.

הדר כהן

תגובות

מומלצים